• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Diesel

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Sv: Diesel

Hej!
I dag (5/11) hade dom mage att ta 50:tio öre mer/liter för dieseln än bensinen i Malmö, tankade diesel för 14.09 kr/l:
Telia, Nordea, elbolagen & drivmedlet behöver också rättas till!
Mvh.

Peterpan

FD HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022

Många bensinstationer tycks ha ett avtalat pris på samma ort (t o m i samma region).
I går körde jag från Jönköping via Västervik till Karlskoga, 14:54 kronor/litern tycktes vara ett för oljebolagens lagomt pris på genomfartsvägar.
Världsoljepriset har gått ner, men dieselpriserna i Sverige börjar bli kriminellt höga.
Vid en liten mack såg jag ett literpris på 13:79 kronor. Tyvärr hade jag tankat tidigare för 14:29 kronor

F

F.d. 2577

Guest

Varför tog dieseln ett "skutt uppåt" vid månadsskiftet? Och alla bolag lika mycket! Man kan tro det var ett skattetillägg. Finns sambandet med att villatankarna behövs fyllas inför vintern? Eller ska man tro på konspirationterorin (phu...) eller att de stora lyft luren och snackat igenom datum och pris?
I en fungerande ekonomi med konkurans brukar priset avspeglas av tillverknings-kostnaden. Men så tycks det inte vara inom många avregleradebrancher.
Leffe

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Jag tycker att dieselpriset har åkt både upp och ner under den senaste tiden. När det varierar med över 35 öre/liter från en dag till en annan så är det underligt. Var är alla grävande journalister?
Bankerna jagas flitigt. Oljebolagen däremot tycks klara sig bra utan att behöva känna sig lika påpassade. Man kan undra varför?
V-backen ;)

Toppen