allpacka
HBK Medlem
Ska åka i Norge i sommar. Vad betalar man Diesel med ,kort typ ,bra /dåligt m.m
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vanliga kortAnvänder du dina vanliga kort eller speciella för Norge
Vad kostar bensin i Norge?,
Undrar om det bara är i Sverige som diesel är dyrare än bensin?
I dom länder vi nyss varit i Tyskland ,Holland ,Belgien, Frankrike, Luxemburg, är det Bensinen som är dyrare,
Billigast av dessa var Spanien där den kostade ca 1,3-1,5 euro, i dom andra länderna kostade den ca 1,5-1,7 euro
om man inte måste tanka efter motorvägar då kostar det mer
Bensin- og dieselprisene her i Norge flyr helt vilt opp og ned. Tidligere var det gjerne 2 faste dager i uka hvor man hadde en pristopp, og deretter gradvis redusering av prisene dag for dag inntil neste pristopp, men slik er det ikke lenger, og nå er det omtrent umulig å finne noe mønster i prisingen. Derfor begynte jeg å loggføre prisene på min lokale Esso-stasjon for et drøyt år siden.Vad kostar bensin i Norge?,
Undrar om det bara är i Sverige som diesel är dyrare än bensin?
I dom länder vi nyss varit i Tyskland ,Holland ,Belgien, Frankrike, Luxemburg, är det Bensinen som är dyrare,
Billigast av dessa var Spanien där den kostade ca 1,3-1,5 euro, i dom andra länderna kostade den ca 1,5-1,7 euro
om man inte måste tanka efter motorvägar då kostar det mer
Vi kom hem från norge 3/6 vanlig Mastercard/ kreditkort funkar på dom flesta mackar. Ganska stor variation på priset lägsta priset vi hittade var 16:67Nkr dyraste runt 20.80Nkr. Mat i vanliga affärer är som hemma. Resturang gatokök betydligt dyrare än i Sverige.Ska åka i Norge i sommar. Vad betalar man Diesel med ,kort typ ,bra /dåligt m.m
Jag tittade på en sida som heter "bensinstation .nu" Enl. den så är dieseln dyrare än bensinen i ung. hälften av de länder som redovisas dvs Europa och några till. Även om skillnaden i vissa fall är marginell.Vad jag vet är det bara Sverige som har en så hög inblandning av Biodiesel 30% och därför är dieseln dyrare här än i andra länder.