• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Diesel eller inte?

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Deleted member 11118

Guest
Kanske skriver jag obegripligt för man inte förstår eller vill förstå, ibland kan humor och ironi vara svårt att förstå. Jag anser fortfarande att många har önsketänkande och då vill man inte ta till sig fakta. Det är den verkligheten vi lever i. Det finns två planhalvor den ena består av önsketänkande människor och den andra av de som tar till sig fakta.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Er det ikke to grupperinger som ønsketenker her? Ingen gruppe har 100% rett, men det er typisk at de store oljebolag i Europa nå investerer i fornybar kraft. Shell kjøper opp tyske Sonnen og Statoil byttet namn til Equinor og bygger vindkraft. For de som ikke kjenner Sonnen de er veldig store på batterier for hjemm både i Europa og Australia. De har og under utvikling for Shell en hurtigladestasjon for elbiler - med batteribuffer.
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Kan du förklara hur du tolkar detta så att tolkningen kärnkraft vart relevant, jag ser det inte på samma sätt som dig.
Man kunde tro att han syftade på ett inlägg där kärnkraft nämndes, inlägget står strax före hans inlägg. Men hur som helst inget går att veta. Han skriver så att det går att tolka hur som helst och det anser han tydligen har nåt slags värde. Nog om detta nu.
 

Leffe S

HBK Medlem
Inlägg
254
Kommun
Solna
HBK-Nr
15474
Medlemskap
2024
Kanske skriver jag obegripligt för man inte förstår eller vill förstå, ibland kan humor och ironi vara svårt att förstå. Jag anser fortfarande att många har önsketänkande och då vill man inte ta till sig fakta. Det är den verkligheten vi lever i. Det finns två planhalvor den ena består av önsketänkande människor och den andra av de som tar till sig fakta.

Ja.. två planhalvor..ena halva försvarar man..andra halvan anfaller man på.. ( humor/ironi...gött )
( före detta fotbollspelare på ganska hög nivå )
Fakta det är något helt anna..ibland väldig bristvara i denna tråd.
Psss..anfalla bästa försvar...och fakta.
Jag hajar vad Du skriver trotts att du är från Skåne.
Leffe S
 

Leffe S

HBK Medlem
Inlägg
254
Kommun
Solna
HBK-Nr
15474
Medlemskap
2024

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Håller med!
All förbränning skapar koldioxid även om det är förnyelsebart, det tar många år innan kretsloppet är fullbordat.
Det finns bara en källa som skapar hållbar energi och det är solen och det som solen skapar, vind och vatten.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
De kommer säkert på något sätt att förneka det som skrivs eller att brunsmeta författaren eller tidningen.
Författarens CV finns i slutet på artikeln och det är betydligt bättre än någon av de som skriver här men kättare skall säkert brännas ändå.
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
De kommer säkert på något sätt att förneka det som skrivs eller att brunsmeta författaren eller tidningen.
Författarens CV finns i slutet på artikeln och det är betydligt bättre än någon av de som skriver här men kättare skall säkert brännas ändå.
Det går ju bra att googla både författaren o tidningen.
 
F

F.d. 52548

Guest
Håller med!
All förbränning skapar koldioxid även om det är förnyelsebart, det tar många år innan kretsloppet är fullbordat.
Det finns bara en källa som skapar hållbar energi och det är solen och det som solen skapar, vind och vatten.

Solen Helt riktigt knarrevik. Den ock bara den står för vår existens. Koldioxid tas upp av växtligheten som i sin tur ger syre. Vi andas syre.
Jag beundrar dej Du mot alla andra. Vi kommer upp till dej. Du får gärna guida lite grann
Jag står på din sida. Du står för forumet.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Solen Helt riktigt knarrevik. Den ock bara den står för vår existens. Koldioxid tas upp av växtligheten som i sin tur ger syre. Vi andas syre. Du mot alla andra.
Knappast jag mot alla andra, snarare en stor majoritet mot en liten skara tvivlare.
De allra flesta ser energiomställningen som en självklarhet på samma sätt som de ser på en demokrati utan främlingsfientlighet. Motsättningar i så viktiga ämnen skapar bara förvirring.
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
De kommer säkert på något sätt att förneka det som skrivs eller att brunsmeta författaren eller tidningen.
Författarens CV finns i slutet på artikeln och det är betydligt bättre än någon av de som skriver här men kättare skall säkert brännas ändå.
Det låter som om det finns någon som behöver skyddas.
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
För den som vill läsa lite mer om varför vi fick en dålig typ av kärnreaktorer för elproduktion, och dessutom lite mer detaljer om varför lågnivå radioaktiv strålning inte är farligt: Unintended consequences.
/Ingvar
 
F

F.d. 52548

Guest
Nä Knarren. Det är bara du kvar. Jag känner inte riktigt igen mej. Det var bättre förr.
Men så naturligt. Många går. Andra kommer.
Jag kommer ihåg när jag inte kunde stava. Fick lite skit.
Men nu när ödmjukheten tar sin naturliga plats tillsammans med ålder så ärdet ganska skönt att leva.
Att vara tvivlare är nästan som att gå i hand med en förnekare.
Nu ör jag mest nyfiken på din solcellsgubbe.
Hur gick det?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Nu ör jag mest nyfiken på din solcellsgubbe.
Hur gick det?
Jo han var här och hoppade runt på taket och mätte med appar och måttband.
Även om allt inte är optimalt med takvinkel och väderstreck blev taket godkänt för elproduktion. Nu väntar jag på offerten som kan bli en hårdare nöt att knäcka.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen