När jag började min resa igår såg jag att min laddningslampa lyste på instrumentpanelen men tänkte att batteriet bara var lågt laddat och att lampan nog skulle slockna efter nya mils körning. Den slocknade inte så efter 1 timmes
körning började även ABS-lampan lysa och hastighetsmätaren lade av. Kör av E18 in på en mindre väg och stänger av motorn. Försöker igen att starta motorn men nu händer ingenting. Får bärgning till MTbil i Bålsta där man försöker ladda upp batteriet men instrumentpanelen löper amok och allt låter och blinkar samt en låssymbol dyker nu upp som jag inte sett tidigare. Det är fredag em och verkstaden skall stänga för helgen. Man ska titta på min HB efter helgen. Till saken hör att jag bytte generatorn förra året och att jag satte in ett nytt batteri nu i maj efter att batteriet trots underhållsladdning via en Ctec laddat ur under vintern. Visserligen är min HB från 2002 på en Ducatochassi med robotlåda men man får en orokänsla i kroppen varje gång ngt något nytt går sönder. Det är ju meningen att resan skall vara avkopplande och rofylld och som det heter att själva resan är målet. Kan det vara så att jag har någon form av smygström eller kan en Ctec via nätladdning under en lång tid koka ut batteriet? Vi får se vad man säger på verkstaden när dom tittat närmare på min HB men dom kliade sig i huvudet vid en första titt. Man försökte hitta uttaget för datordiagnosen men det var tydligen svårt. Tacksam för synpunkter.
körning började även ABS-lampan lysa och hastighetsmätaren lade av. Kör av E18 in på en mindre väg och stänger av motorn. Försöker igen att starta motorn men nu händer ingenting. Får bärgning till MTbil i Bålsta där man försöker ladda upp batteriet men instrumentpanelen löper amok och allt låter och blinkar samt en låssymbol dyker nu upp som jag inte sett tidigare. Det är fredag em och verkstaden skall stänga för helgen. Man ska titta på min HB efter helgen. Till saken hör att jag bytte generatorn förra året och att jag satte in ett nytt batteri nu i maj efter att batteriet trots underhållsladdning via en Ctec laddat ur under vintern. Visserligen är min HB från 2002 på en Ducatochassi med robotlåda men man får en orokänsla i kroppen varje gång ngt något nytt går sönder. Det är ju meningen att resan skall vara avkopplande och rofylld och som det heter att själva resan är målet. Kan det vara så att jag har någon form av smygström eller kan en Ctec via nätladdning under en lång tid koka ut batteriet? Vi får se vad man säger på verkstaden när dom tittat närmare på min HB men dom kliade sig i huvudet vid en första titt. Man försökte hitta uttaget för datordiagnosen men det var tydligen svårt. Tacksam för synpunkter.