• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Detta är väl solklart nu? Avställningsförsäkring utomlands

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Jag vill rekommendera er att gå in under medlemsförmåner och försäkringar.

Där kan man med ett par tryckningar få fram vad som gäller i avtalet mellan Husbilsklubben.se och Folksam.

MVH. Krister
Sen gäller det att både klicka sig vidare till Folksam och därefter på deras länk till villkorsbilagan för att få alla begränsningar klart för sig.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag vill rekommendera er att gå in under medlemsförmåner och försäkringar.

Där kan man med ett par tryckningar få fram vad som gäller i avtalet mellan Husbilsklubben.se och Folksam.

MVH. Krister

Tack Krister... Den länken var mycket tydlig och bra...
Tydligen behöver flera medlemmar läsa vad där står innan de skriver på forumet....
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Tack Krister... Den länken var mycket tydlig och bra...
Tydligen behöver flera medlemmar läsa vad där står innan de skriver på forumet....

Precis:
  • Husbilsklubbens förlängda reseskydd ersätter inte kostnader som uppstått under tid då husbilen är avställd
  • Vi ersätter inte kostnader som uppstår vid resa med annat färdmedel än husbil. Under resa som görs med husbil omfattar dock försäkringen avvikelse för resa med annat färdmedel i max 7 dagar vid två separata tillfällen under resan
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.362
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Jag lägger in skärmbilderna igen, på några exempel hur försäkringen kan fungera.
Screenshot_20190619-204422.png Screenshot_20190619-204452.png Screenshot_20190619-204501.png Dessa exemplen fick jag av vår kontaktperson på Folksam 19 06 19
Då fick jag godkänt att lägga ut det på HBK.

Krister
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
??? Ang de 2 tidigare inläggen....
Vem räknar med att få 1liter mjölk när man bara beställt och betalt för 1/2 liter mjölk??? :confused:

Men akta er för skrämselpropaganda....

Krister nu har jag läst ditt inlägg.... Kan redan nu säga att många av dem som bor året runt i HB.... De har ingen glädje av det extra reseskydd som man kan få på Folksam.... De vet säkert detta....
Och det var ett medvetet val jag gjorde när jag flyttade in i HB.

Min egen erfarenhet med Folksam visar däremot inga posetiva saker för Folksam :mad:
 
Senast ändrad:

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.362
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Peter, det är något som ligger utanför både mitt ansvar och möjlighet att hjälpa dig med.
Jag har både fått ersättning men också någon gång blivit nekad vid skador.
Efter att i större delen av mitt liv arbetat inom eftermarknaden för fordon, så vet jag att inget försäkringsbolag älskas av alla.

Det gäller att hitta försäkringsbolaget som passar ens livssituation bäst, och hoppas att få bästa hjälp när det händer något.

Man skall också försöka att vara så påläst som möjlgt. Vilket jag tror du är.

Och om något händer med bilen, alltid få skadan godkänd innan man åtgärdar den. Egen erfarenhet.

Försäkringen är alltid något mellan den försäkrade och försäkringsbolaget.

MVH. Krister
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej Krister.... tack för ditt svar... tyvärr såg du inte att jag ändrade mitt tidigare inlägg som du nu svarat på... men tack ändå för denna upplysning..... sen kan jag säga att försäkringsbolag älskar inte heller alla kunder..... men det viste du nog redan :rolleyes: ;)
 
Toppen