• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Det vita locket

F

F.d. 24299

Guest
När jag letade i mellangolvet efter lämpliga ställen att dra kablar för larmet som jag håller på att installera så hittade jag, förutom avtappningsslangen som jag saknat sedan vi köpte bilen, ett vitt lock.
Locket var lite trasigt så jag tänkte att den förre ägaren hade väl bara slängt in det vid något tillfälle.
Nu när vi var på semester i Tyskland kom förklaringen.
Jag satt och slappa med en öl utanför bilen när hustrun tog en snabb dusch, plötsligt fick jag se en vattendroppe vid fotsteget sedan en till så jag tänkte vad konstigt med kondens nu när det är 30 grader varmt ( värmen måste ha påverkat hjärnan).
Så småningom kopplade hjärnan ihop dusch- vattendroppe, ett snabbt konstaterande jodå det var gott om vatten i mellangolvet. Öppna alla luckor, palla upp bilen så att vattnet rann åt ett håll och ut och sedan börja leta efter läckan. Jag kollade alla skarvar och fogar, såg bra ut, tittade under duschen med hjälp av en ficklampa, tittade i avloppet i duschen och då såg jag ficklampan där det VITA LOCKET skulle ha varit.
Vattenlåset hade frusit söndet undet vintern och eftersom vi inte använt duschen sedan dess hade vi inte sett detta. Tur i oturen att det var varmt ute så det gick bra att torka bilen genom att hålla alla luckor öppna. Slut duschat tills vi kommer hem tänkte vi ( iallafall i bilen).
När vi kommer till Heiligenhafen och skall betala avgiften träffar vi Kumanis och Kjell och Eva. När vi sitter och tar ett glas vin på kvällen berättar jag om vårt lilla missöde när Kurt säger " du kan få ett vattenlås av mej jag jag har flera stycken" snacka om tur och goda vänner. På morgonen hjälpte Kurt mej att byta vattenlåset och allt var frid och fröjd igen.
Kurt jag har inte glömt att du skall få igen vattenlåset och Kjell är fortfarande skyldig en Irish whiskey.
 
Toppen