• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Det blev en PLÅTIS!

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Hustru fick som hon ville - vi köpte en husbil! :)
Jag fick som jag ville - det blev en PLÅTIS / SCANDIMOBIL från Falköping - och behålla båten. YES! :)

Körde med en kompis från Falköping onsdag 24/6 eftermiddag - stannade i Skövde och spelade golf - härligt väder och bra skick på banan.
Körde vidare till Hofors och övernattade på golfbanan - tyvärr tävling där på morgonen så vi körde vidare och hamnade på Öjestrands golfklubb - mycket fin anläggning och trevlig personal. Vi fick stå gratis med el eftersom vi spelade och betalade greenfee. De har flera - minst 6 platser - med el med sjöutsikt mm. Bra restaurang också med trevlig personal - från Svartviks herrgård eller vad det nu var.
Underbar fin, omväxlande och kuperad bana - förlorade flera bollar. Spelade ihop med han som säljer KRAMSKI-puttern - lite för exklusiv för mig. :)

Golfresan.se var där och hade bla tävling på kvällen med prisutdelning vid midnatt - fina priser. De hade också wiskyprovning - 3 glas med olika sorter för 40 skr - gott.
Hustru var inte med på resan - så nu sitter hon själv i Plåtisen och planerar färg på gardiner och var TW-plastburkar av olika slag och modell ska placeras. :)

Utefter hela vägen var det bara 2 st HBar som hälsade och det var i Öviksområdet.
Körde efter medlem 742 Pilote från Sundsvall i em tills han svängde av vid norra fästet av Stora Bron - Bra motor i den husbilen - chiptrimmad eller?

Imorrn blir det en härlig båttur i sommarvärmen - 24 grader i Umeå nu vid 1930-tiden på fredagskvällen.
 

Bilagor

  • ScandimobilWebcar1.jpg
    ScandimobilWebcar1.jpg
    108,3 KB · Visningar: 26
F

F.d. 1997

Guest
Sv: Det blev en PLÅTIS!

Grattis till plåtisen!
Jag såg den på Blocket för en tid sedan och tänkte på dig. Jag tror ni blir supernöjda!
Ha ett trevligt veckoslut!
/David
 
F

F.d. 55334

Guest
Sv: Det blev en PLÅTIS!

GRATTIS till en plåtis och till att behålla båten!!!!!!!
Har du lust att tala om vad plåtisen innehåller? Vad jag saknar hos Skramlan är avskilt toautrymme och dusch, och lite högre hastighet, å andra sidan, vi ligger först i kön. Men är också glad att Marieholm 32-an finns kvar till nästa år. Så stort GRATTIS och LYCKA TILL!!!! Agneta :eek:
Hustru fick som hon ville - vi köpte en husbil! :)
Jag fick som jag ville - det blev en PLÅTIS / SCANDIMOBIL från Falköping - och behålla båten. YES! :)

Körde med en kompis från Falköping onsdag 24/6 eftermiddag - stannade i Skövde och spelade golf - härligt väder och bra skick på banan.
Körde vidare till Hofors och övernattade på golfbanan - tyvärr tävling där på morgonen så vi körde vidare och hamnade på Öjestrands golfklubb - mycket fin anläggning och trevlig personal. Vi fick stå gratis med el eftersom vi spelade och betalade greenfee. De har flera - minst 6 platser - med el med sjöutsikt mm. Bra restaurang också med trevlig personal - från Svartviks herrgård eller vad det nu var.
Underbar fin, omväxlande och kuperad bana - förlorade flera bollar. Spelade ihop med han som säljer KRAMSKI-puttern - lite för exklusiv för mig. :)

Golfresan.se var där och hade bla tävling på kvällen med prisutdelning vid midnatt - fina priser. De hade också wiskyprovning - 3 glas med olika sorter för 40 skr - gott.
Hustru var inte med på resan - så nu sitter hon själv i Plåtisen och planerar färg på gardiner och var TW-plastburkar av olika slag och modell ska placeras. :)

Utefter hela vägen var det bara 2 st HBar som hälsade och det var i Öviksområdet.
Körde efter medlem 742 Pilote från Sundsvall i em tills han svängde av vid norra fästet av Stora Bron - Bra motor i den husbilen - chiptrimmad eller?

Imorrn blir det en härlig båttur i sommarvärmen - 24 grader i Umeå nu vid 1930-tiden på fredagskvällen.
 
B

Boxer

Guest
Sv: Det blev en PLÅTIS!

Så du köpte bilen. Grattis till en mycket välbyggd bil,
du kommer inte att ångra dej.
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Det blev en PLÅTIS!

GRATTIS till en plåtis och till att behålla båten!!!!!!!
Har du lust att tala om vad plåtisen innehåller? Vad jag saknar hos Skramlan är avskilt toautrymme och dusch, och lite högre hastighet, å andra sidan, vi ligger först i kön. Men är också glad att Marieholm 32-an finns kvar till nästa år. Så stort GRATTIS och LYCKA TILL!!!! Agneta :eek:

Ja det är inga hemligheter vad den innehåller. Har inte hunnit testa allt ännu.
Jag tar det som stod i annonsen på nätet:

[FONT='Verdana','sans-serif']- Den perfekta resbilen för två. Byggd 2004 på objekt som varit privatbil.
Smidig, bränslesnål (0,8 l/mil, 5,65 lång, 2,00 bred, 3500 kg, lastvikt 930 kg., Gasolfri sånär som 2 kg tub (för köket), bra isolering. Solid och välbyggd inredning i björk och bok, rikligt med skåp och hyllor, stort bagagrum, dubbelbädd 185 x 120 cm, extrabädd 185 x 85 cm.
*Kamrem och spännrullar nyligen bytt, nybesiktigad
* Två nya bodelsbatterier 150 AH
* Fyra nya däck
* Nedlackade stötfångare
* Safaribåge med Bosch extraljus
* Mobitronic IU-laddare
* Alde 220 v värmepatron 1000/2000 w
* Drag
* Webasto dieselvärmare 5 kw
* Jordfelsbrytare
* Thetford kassettoa med elspolning
* Växelriktare 12 v- 220 v
* Värmeväxlare
* Omnistor cykelställ för två cyklar
* Omnistor markis
* Omnistor automatiskt el-trappsteg
* 100 liter färskvattentank
* 70 liter gråvattentank
* 22 liiter varmvattenberedare
* Värdeskåp
* Seitz karmfönster med integrerad rullgardin och myggnät.[/FONT]

 

Bilagor

  • scandimobil 19.jpg
    scandimobil 19.jpg
    55,5 KB · Visningar: 13

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2024
Sv: Det blev en PLÅTIS!

Hej Patric
Har läst dina funderingar på en ”plåtis”. Och till slut så blev det en riktig plåtbil.
Vi letade också efter en ”plåtis” i vintras. Fick kontakt med Claes på Scandimobil i Falköping. Efter att ha tittat på hur dom bygger bilarna, och den finish som man får, så var valet klart. Det blev en Scandimobil. Vi fick den i slutet av mars och har legat ute ganska mycket sedan dess. Den fungerar helt perfekt för oss. Det är bara att gratulera till ett klokt val. Tittade faktiskt på Er bil när vi var i Falköping. Men den var då tingad av en annan köpare som sedan hoppade av.

Marie o Rolf i Gullspång.
 
Toppen