• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Den femte "fåtöljen".

MayoWalle

FD HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023
Hej!
Jag vill ge ett tips som gör att man får mycket bättre svängrum i husbilen.
Om man som jag tror att vi inte kommer att sitta mer än 4 personer vid vårt matbord så tog jag beslutet att ta bort sittplatsen som var till höger om husbilsdörren när man kommer in, alltså bakom passagerarstolen.
Den del av "gaveln" som svänger ut över golvet finsågade jag av. Jag sparade en del av gummilisten som går längst kanten och fräste ett spår i den avsågade delen och tryckte in plastlisten. De små, nästan osynliga skruvhålen i golvet la jag igen med teakfärgad silicon. Bakom "fåtöljen" satt en liten "elcentral". Denna dolde jag med en anpassad teakskiva som jag förresten fick gratis hos Husvagn-Svensson i Lidköping.
Jag tycker att det har blivit en helt annan husbil sen jag gjorde denna lilla förändring och ångrar mig absolut inte.
"Fåtöljen" har jag kvar. Skulle jag vilja sätta dit den igen så kan jag köpa en ny gavel.

Hälsningar Walle.

P.S. Den som är mest glad är nog min Flatcoated retriever! D.S.
 

MayoWalle

FD HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023
Sv: Den femte "fåtöljen".

Hej!
Jag har sagt upp TV, internet, och telefon abonnemang för jag väntar på fiberkabel in i väggen men tyvärr så är grävningen lite försenad så jag få klara mig med en iPad så länge.
Jag har inte satt mig in i hur denna fungerar riktigt än, men
jag ska försöka åstadkomma en bild och försöka lägga in den här!

Mvh. Walle
 
Toppen