• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Demonterade eller skrotade

F

F.d. 6554

Guest
Någon som vet var i sverige jag kan hitta en skrot eller där dom tar i mot krockade husvagnar eller husbilar , spelar ingen roll vilket märke !!!!!
 
Lösning
Sv: Demonterade eller skrotade

Husvagnsskroten i Uppsala och Sjöbo bildemontering är ett par som har delar samt också Lycksele Bildemontering och Häggs Bildemont i Ilsbo. Har tyvärr inte telnr med de hittar du på t.ex Hitta.se
Lycka till //Bror

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Demonterade eller skrotade

Husvagnsskroten i Uppsala och Sjöbo bildemontering är ett par som har delar samt också Lycksele Bildemontering och Häggs Bildemont i Ilsbo. Har tyvärr inte telnr med de hittar du på t.ex Hitta.se
Lycka till //Bror
 
Lösning
F

F.d. 6554

Guest
Sv: Demonterade eller skrotade

Jag hittade inte mycket om dom ! Har du några länkar eller liknande ?
 
F

F.d. 8426

Guest
Sv: Demonterade eller skrotade

Ett tipps är att ta kontakt med en folkraceklubb dom har race med husvagnar
jag hittade massor av bra saker i Västerås folkraceklubb dom har ett tjugital vagnar just nu
jag handlade både inredning och kassett toa för en tusing och det var en nyare vagn
men du får montera ut sakerna på egen hand
 

Leif Karlsson

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: Demonterade eller skrotade

Hejsan! När min kylare pajade på min J5 s å ringde jag en Jan Solstad i Västervik. Han har en skrot som demonterar lätta lastbilar och husbilar. Telnr till han är 0490-18289 eller fax 0490-35880. Ring och kolla med han.. PS han är snabb med leveranserna :)
 

Carthi51

HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
bollnäs
HBK-Nr
4348
Medlemskap
2024
Sv: Demonterade eller skrotade

hej, kolla på Returbilen.se, Kungsåra mellan Enköping o Västerås, där finns ca 10 husvagnar o 6 husbilar i varierande skick o ålder, Clabbe
 
F

F.d. 10758

Guest
Sv: Demonterade eller skrotade

Sök dom delar du behöver på www.laga.se där lägger alla anslutna skrotar upp delar dom har för fösäljning, husbilar, husvagnar och vanliga bilar.
 
F

F.d. 73249

Guest
som regel står det ett nr på gasfjädern, googla detta o har tur finns dom på typ ebay.
jag köpte bla til huven på min merca.
kostade ca 200 kr
 

Sten Rowa

HBK Medlem
Inlägg
151
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
30766
Medlemskap
2024
Någon som vet var i sverige jag kan hitta en skrot eller där dom tar i mot krockade husvagnar eller husbilar , spelar ingen roll vilket märke !!!!!
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.574
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
515
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Var inne där för något år sedan då jag sökte en del minns inte vad. Det första jag fick höra när jag öppnade dörren var en som hysteriskt skrek att jag måste ta på munskydd.....Delen jag skulle ha var sedan dyrare som skrotdel än ny så det blev inget köp. Och när man tittar på deras priser är det absolut inte "skrotpriser"! Kolla i stället vanliga bilskrotar och Returbilen/Delplocken som kan ha en hel del husbil och husvagnar.
 
Toppen