• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dekaler

F

F.d. 7061

Guest
Hej
Har i sommar köpt en Pilote 530 lågmilare i väldigt gott skick, men tiden gör ju sitt i alla fall då det är en årsmodell 89.
jag undrar om någon vet var jag kan få tag på stripsen/dekalerna till förarhytten. skulle vara roligt att få tag på nya då de gamla torkat sönder.

Med vänlig hälsning,.
Peter Hansson

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Sv: Dekaler

Hej
Har i sommar köpt en Pilote 530 lågmilare i väldigt gott skick, men tiden gör ju sitt i alla fall då det är en årsmodell 89.
jag undrar om någon vet var jag kan få tag på stripsen/dekalerna till förarhytten. skulle vara roligt att få tag på nya då de gamla torkat sönder.

Med vänlig hälsning,.
Peter Hansson

Jag har samma problem med min 90'a.

/Roger

F

F.d. 1742

Guest
Sv: Dekaler

Jag ritade av mina gamla dekaler på ett sk. smörpapper som jag tejpade fast på sidorna. sedan förde jag över det till ett styvt papper med hjälp av ett kalkerpapper. Det styva pappret skar jag ut och använde som mallar till folien som jag köpte hos Kriatema i Stockholm, de har ett stort sortiment av färger.
Dekalerna tillverkade jag i vintras när ändå husbilen stod i garage och inget annat fanns att göra. Dekalerna blev bra och det är ganska lätt att sätta fast dem på sidorna om man använder lite såpvatten på plåten under tiden.
Det styva pappret var bra då det bara var att spegelvända för att använda på andra sidan. På min avatar så är det de gamla dekalerna, skall se om jag kan ta ett foto på de nya vi nåt tillfälle.
Bra terapiarbete, lycka till.
Christer

Toppen