Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Nu har jag låtit montera ett Defa DVS 90 i min husbil (LEV byggd på 5 ton MB Sprinter). Larmet kopplat till centrallåset med bilnyckelns fjärrkontroll, vilken låser alla luckor och dörrar. Separat och förbikopplingsbar rörelsesensor i bodelen.
Totalpris (enligt offert) för material och montering 5.900 SEK, vilket är riktigt billigt eftersom arbetet tog närmare 8h. Prydligt jobb, alla kablar dragna i dolda kabelrännor och inte ett spår att se.
aake
Måste fråga om du avser defa mikrovågs sensorn eller menar du en extra monterad IR-deckare?
Använder inte mikrovågsensorn utan en separat IR-deckare. Därav separat brytare.
Hej
Vi har detta larmet i vår husbil och ska imorgon få kompletterat med rörelsesensor. Jag har försökt hitta hur man larmar på utan att aktivera rörelsesensorn... Men hittar inget på nätet om detta. Kan man larma från bilens orginalfjärr så man kan röra sig i husbilen....eller måste de sätta en knapp någonstans?
Campea i Falkenberg
Hej
Är det någon som Defa express programmet.
Till Bosse O Gerd.
Skall besöka JR Larm när jag passerar Göteborg.
Känns inte som det vore kontakterna som är felmonterade
Snarare lutar det åt styrboxen.
Larmet kan gå igång både vid larmat och olarmat
Med vänlig hälsning,
Lars