• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

LiFePO4 DCHOUSE 12V 165Ah LiFePO4 litiumbatteri

Klas & Emelie

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
32606
Medlemskap
2025
Fritidsbatteriet är kass! Kanske dags för lifepo4
Finns mängder med litiumbatteri på lågprismarknaden. Sett flera trådar med nöjda köpare här.

Vad tror ni om detta?
https://amzn.eu/d/2cwip3S

Sambon är rädd för brandrisk, är stålhöljet en falsk trygghet?
Storleken passar perfekt i vår husbil. Har idag endast ett mindre fritidsbatteri från biltema.
Sedan vi köpte husbilen har jag även monterat solceller.
Nordmax 180w ( finns plats för fler, men kräver ny större regulator)
Epever DuoRacer 10A
DcDc Renogy 20A

Tips å tankar mottages tacksamt

Majk

HBK Medlem
Kommun
Lekeberg
HBK-Nr
36831
Medlemskap
2025
@Majk jag står inför i princip samma här, fick hem vårt Lifepo4 batteri idag.
Så bli till att testa med Ne287 som jag tror är efterföljaren till din laddare.
Ciao!,

Mitt batteri ramlade in idag, så nu står det på laddning och väntar in helgen för installation & testning, ska bli intressant.

/M

Lasseboy

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2025
Det var en solig helg i mars men den gav inte så mycket, kan kolla när jag kommer hem, men tror att max var 16w, sen var den gav totalt under lördag som blev heldag får jag kolla i appen när jag kommer hem, Fredag körde vi till fricampingen, söndag hem vid 13 tiden.
Bättre sent än aldrig, detta fick jag in under den helgen . 19-21 är dagarna när vi var ute!IMG_4843.PNG

Toppen