Chassiefabrikat: Iveco
Chassiemodell: Iveco Daily 70 C17
Chassietyp: Standard
Motortyp: 3,0 CTD
Årsmodell Chassie: 2013
Husbilsfabrikat: Niesmann
Husbilsmodell: Flair 800i CFBW
Husbilstyp: Liner
Årsmodell Husbil: 2013
Ämnesområde: Elsystem
Jag måste bara skriva och fråga om någon har varit med om följande....
Vi har varit på resa norr om Göteborg, på lördagen den 21 december kör vi hem till Oxie (Malmö).
Inga problem bilen går som ett urverk.
Kommer hem vid 18-tiden, ställer upp bilen som vanligt utanför huset.
klockan 22, när jag ska gå en runda med hunden står halvljuset och lyser på bilen.
Går in och tittar i husbilen, då lyser alla kontrollampor och färddatorn varnar för allt som finns. Viktigt att nämna är att jag har tändningsnyckeln i fickan. Jag går ut ur bilen och slår ifrån huvudbrytaren till bilbatteriet.
Jag får tid till Iveco i Malmö den 7 januari.
Jag lyckas starta motorn med nödkoden på nyckelkortet och kör till verkstaden.
Där det konstateras att "buddy computern" behövs bytas.
Datorn blir utbytt, men sen börjar det konstiga.
De får plötsligt en massa konstiga värden, eller inga värden alls från en massa givare i bilen. Bland annat så funkar inte bränslemätaren och växellåtan växlar inte (automatlåda) som den ska.
Växellådan fungerade när jag körde till verkstaden.
Nu påstår de att hela kabelstocken måste bytas i bilen.
Bilen är inte ett år gammal och har bara gått 1000 mil.
Jag tycker det är konstigt att allt bara skulle falla sönder under en natt.
Vad säger ni?
Hi Life
Chassiemodell: Iveco Daily 70 C17
Chassietyp: Standard
Motortyp: 3,0 CTD
Årsmodell Chassie: 2013
Husbilsfabrikat: Niesmann
Husbilsmodell: Flair 800i CFBW
Husbilstyp: Liner
Årsmodell Husbil: 2013
Ämnesområde: Elsystem
Jag måste bara skriva och fråga om någon har varit med om följande....
Vi har varit på resa norr om Göteborg, på lördagen den 21 december kör vi hem till Oxie (Malmö).
Inga problem bilen går som ett urverk.
Kommer hem vid 18-tiden, ställer upp bilen som vanligt utanför huset.
klockan 22, när jag ska gå en runda med hunden står halvljuset och lyser på bilen.
Går in och tittar i husbilen, då lyser alla kontrollampor och färddatorn varnar för allt som finns. Viktigt att nämna är att jag har tändningsnyckeln i fickan. Jag går ut ur bilen och slår ifrån huvudbrytaren till bilbatteriet.
Jag får tid till Iveco i Malmö den 7 januari.
Jag lyckas starta motorn med nödkoden på nyckelkortet och kör till verkstaden.
Där det konstateras att "buddy computern" behövs bytas.
Datorn blir utbytt, men sen börjar det konstiga.
De får plötsligt en massa konstiga värden, eller inga värden alls från en massa givare i bilen. Bland annat så funkar inte bränslemätaren och växellåtan växlar inte (automatlåda) som den ska.
Växellådan fungerade när jag körde till verkstaden.
Nu påstår de att hela kabelstocken måste bytas i bilen.
Bilen är inte ett år gammal och har bara gått 1000 mil.
Jag tycker det är konstigt att allt bara skulle falla sönder under en natt.
Vad säger ni?
Hi Life