• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Daschcam kamera

F

F.d. 53585

Guest
Sv: Daschcam kamera

Nej, jag får lämna en glipa för fästet. Själva kameran har snabbfäste och går att ta ned på sekunden.
Kan man fästa den på panelen ovan radion tex?
Den blir ju uppochner då och kan man i så fall ändra i settings så att bilden blir rättvänd?
Jag har en Garmin Virb placerad på det sättet, men den fungerar inget bra som dashkamera

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Kan man fästa den på panelen ovan radion tex?
Den blir ju uppochner då och kan man i så fall ändra i settings så att bilden blir rättvänd?
Jag har en Garmin Virb placerad på det sättet, men den fungerar inget bra som dashkamera

Det skulle nog fungera, själva kameran går ju att rotera i fästet!

Skäreläjan

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
13114
Medlemskap
2025

Det är en viss skillnad i kvalitet på kamerorna också.
På denna filmen från Strands.se ser man skillnaden.
(I texten längre ner finns lite ur lagtexten...)

Videokamera digital DVR premium - 2,5" TFT LCD skärm. 3 megapixel. (ÅF30) - Strands Fordonskomponenter AB

Själv använder jag en billig inköpt från Kina för ett par år sedan (för 125:-, dock utan "backkamera"), och den funkar - sådär i alla fall...

i1000 hd 720p dubbla objektiv videokamera bil dvr streck cam svart låda med backkamera 1679791 2016 – €477.00

F

F.d. 52943

Guest

"Datainspektionen har överklagat domen till Högsta förvaltningsdomstolen."

Det har jag missat. Då får vi invänta ev. överprövning och prejudikat innan rättsläget för vår sugproppsmonterade mobilkamera klarnar.
Jag låter mig inte nedslås av det, utan fortsätter att använda den tills länsman hindrar mig.

Klaus & Loui

HBK Medlem
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
11525
Medlemskap
2025

Pelle o Lena, jag får be om ursäkt för att jag har trampat dig/er på tårna. Vi reser väldigt lite med HB i Sverige, däremot väldigt mycket på Kontinenten och har aldrig sett några värre tokigheter än vådliga omkörningar och höga hastigheter på motorvägarna. På Yuotube har jag tittat på filmsnuttar från framförallt Ryssland och andra Öststatsländer. Pga detta kommer jag aldrig att åka dit. Därborta behövs verkligen en dashcam.
:yes:

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Pelle o Lena, jag får be om ursäkt för att jag har trampat dig/er på tårna. Vi reser väldigt lite med HB i Sverige, däremot väldigt mycket på Kontinenten och har aldrig sett några värre tokigheter än vådliga omkörningar och höga hastigheter på motorvägarna. På Yuotube har jag tittat på filmsnuttar från framförallt Ryssland och andra Öststatsländer. Pga detta kommer jag aldrig att åka dit. Därborta behövs verkligen en dashcam.
:yes:

Ingen fara, skulle vara trevligt att resa längre ut i Europa men det får vänta ett antal år till, tills arbetslivet övergår till fritidsforskning.
Känslan är att med en CAM i rutan har man lite att gå på om det skulle hända något.

Ett tips prova att åka i Norrland och i Norge Lofoten om ni inte gjort det, annars missar ni något fantastiskt vackert.

Vänligen
Pelle

Senast ändrad:
Toppen