• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dans

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
BuggKurs!
Vi vill med denna tråd höra hur det står till med danskunskaperna här i husbilsvärlden?
Emma och jag är bugginstruktörer och fick frågan om vi inte skulle kunna ordna ett jippo med buggkurs.
Vi älskar dans och tycker det sätter en härlig prägel i livet!
Det ger motion, skratt och visst förlänger det livet!
:yes:
Om vi nu får lite respons på detta så tänkte vi eventuellt 15-17/5 i Skinnskattebergs Folketspark, fint och bra med parkering.

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026
Sv: Dans

Det låter verkligen som en toppenträff! Vi kan tyvärr intemedverka men kanske träffen kan gå i repris? Själva har vi varit aktiva folkdansare samt dansat gammeldans.

F

F.d. 4811

Guest

Det låter kalaskul!! Roger o jag dansar både "styrdans" o buggar lite men det går alltid att lära sig mer o bättre!:wub:

Egil 84

HBK Medlem
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2026

Toppen ! Detta verkar riktigt roligt.
Har länge velat att vi skulle gå en buggkurs.
Hoppas bara att vi kan det aktuella datumet.
// Gunilla

Brittis

HBK Medlem
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2025

Det låter jättekul, då kanske även vi som har tonåringar kan locka med oss dom !!!:wub:Ska tänka på saken men det är väldigt lockande.:wideeyed:Det är några årsedan man

lärde sig grunderna , så det behövs nog upprepas lite:swoon:Mvh

Carina och Jan

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1324
Medlemskap
2025

Låter kul
Carina har precis fått med mig på Buggkurs. Låter kul att få testa utanför Kungsbacka dansklubb. Vet inte ännu om den helgen är ledig,men kan vi så kommer vi.
Hälsningar Jan

Gunilla & Bernt

FD HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
1262
Medlemskap
2021

Ja, vi ser verkligen fram emot en sådan Buggträff ! Vi kan nästan grunderna, men behöver finslipning !
Svängiga
Hälsningar

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025

Hej.

Iden är jättebra, men vi är nog i Kroatien då. Vi behöver lära oss den nu förhärskande dansen BUGG. Kanske en annan tid. I höst?

Stig och Bertha:music-icon:

Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2025

Hej...
Låter jättekul..var såå längesen man gick på buggkurs....vore kul att träna upp sig lite igen..:yes:Vi kommer gärna om datum och tid passar....jättekul...:bye:

Vintriga o snöiga hälsningar från Lotta & Stefan & Pontus
som väntar ivrigt på att lilla Iza ska komma hem:dog::wink:

Senast ändrad:
F

F.d. 16099

Guest

Hej låter jättekul vore roligt att slänga dom lurviga och träffa lite nytt folk
mvh Laila o Christer

Döderhultarn

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
3004
Medlemskap
2025

Vilka fördomar du har Greven!! Det är väl dags att äntligen bjuda upp Grevinnan om du inte gjort det förut! :wink:
Vi har både gått buggkurs och kultiskurs men det var länge sen. Skulle vara jättekul att hänga på om knäna håller. Öl intar man i pauserna.:D

// Sture

Senast ändrad:
F

F.d. 12156

Guest

Vilka fördomar du har Greven!! Det är väl dags att äntligen bjuda upp Grevinnan om du inte gjort det förut! :wink:
Vi har både gått buggkurs och kultiskurs men det var länge sen. Skulle vara jättekul att hänga på om knäna håller. Öl intar man i pauserna.:D

// Sture
Jag måste tyvärr dricka innan jag kan dansa min fru anser mig totalt taktlös.........:confused:och när hon har fått några pilnser i sig så märker hon inte hur illa jag dansar:D

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

"Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren"
Nja, så illa är det väl inte, men jag är inte särskilt dansant av mig.
I jämförelse med mig, är en flodhäst ganska graciös, och detta skall man väl inte utsätta damerna för.
Calle

F

F.d. 12156

Guest

så om vi hamnar på samma dansparty så tycker jag mariestad inte är så dumt vilken är din favorit ..;)

Senast redigerad av en moderator:

Delfin

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2025

Hej!

Det låter verkligen trevligt med en buggkurs. Å du Greven ett par Arboga ä inte så dumt heller. :yes::yes::yes::yes:

Delfinerna

Senast ändrad:
F

F.d. 50038

Guest

Bra förslag, tror det borde finnas ett stort intresse av buggkurs, framförallt av oss lite yngre HBKare.

Toppen