• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dammsugare

Snaps

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
41755
Medlemskap
2025
Hej har någon förslag på en bra dammsugare?
är denna bra?
glad påsk på er

AUTOBOT VX MAX​

%E4%B8%BB%E5%9B%BE-07.jpg

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Fick en sådan som prenumerationsgåva.

Har inte brytt mig om att prova den "skarpt", men den låter i alla fall och plockar up en del smulor.

Pålle

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Påminner om min skäggtrimmer, och den kan jag inte rekommendera.
Däremot min Dyson i husbilen är jag nöjd med, den har funkat utan minsta störning i 11år nu i husbilen, den kräver dock 230V för laddning, men det ordnar invertern.

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Köpte billigaste från Biltema. Haft den flera år. Blev förvånad att den fungerade så bra. Haft både två kattor och hund i husbilen. Går direkt på 12V, Nackdel - den låter rätt mkt, men det går att leva med :DIMG_7364.jpeg

chiquita

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
Hej har någon förslag på en bra dammsugare?
är denna bra?
glad påsk på er

AUTOBOT VX MAX​

%E4%B8%BB%E5%9B%BE-07.jpg

Har en liknande inköpt på Amazon. Den suger riktigt bra och laddas med USB-C. Den är bra för "små" arbeten och är alltså ett komplement till en laddbar Black & Decker (18v).
Jag har svårt att tänka mig den som "enda" dammsugare eftersom den är liten, men den är bra att ha lättåtkomlig.

Nyhlen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2025
Har köpt en Ryobi 18V som är en del av deras 18V-system
Den fungerar bra, dock behöver man lite munstycke också. Hittade dessa på Amazon

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Jag har Dyson sen flera år och det var (när jag köpte den) den absolut bästa dammsugaren i husbilen. Laddning via 12v finns och används!

peter_blågräs

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
40147
Medlemskap
2026
Jag köpte den minsta ”riktiga” dammsugaren jag kunde hitta. Det är ju lite mer meck att ta fram den jämfört med en handvariant. Men den har tillräckligt med sugkraft även för grovt skräp och får inte slut på laddning. Nöjd åtminstone efter första säsongen.

TILLÄGG: Den går på 220 V och är dessutom påslös.

Senast ändrad:

Snaps

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
41755
Medlemskap
2025
Jag köpte den minsta ”riktiga” dammsugaren jag kunde hitta. Det är ju lite mer meck att ta fram den jämfört med en handvariant. Men den har tillräckligt med sugkraft även för grovt skräp och får inte slut på laddning. Nöjd åtminstone efter första säsongen.
220v / batteri?

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Hade en liten o nätt black & decker 12V i några år men tyckte att vi behövde mer kräm så det blev 18V De Valt med HEPA filter. Suger upp ALLT (även vatten) i mest skrymmande ställen och kanter men kräver 230V laddare. Löste problemet med 2 batterier som fungerar även till andra verktyg (borrmaskin, sticksåg, kapmaskin etc…) som räcker långt. Har kompletterat med lite extra tillbehör, slang & munstycken. Mycket nöjda!
1744924536177.png
OBS! Har inga aktier i märket!

Toppen