• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dåligt bemötande hos KABE

F

F.d. 7702

Guest
Hej, har en Dethlefs, ville ha hjälp med montera en TV.antenn ,antennen skulle jag köpa hos Kabe i Tenhult. Märk väl min förvånimg när jag möttes av verkstadskillen, "vi tar i nte in virus i vår fabrik", Killen borde få sparken, men jobbar väl med den inställningen med Kabes goda minne. Resultat: Aldrig en Kabe i min ägo, när det finns husbilar med bättre prestanda och kvalitet än just Kabe, och med den attityden. XXXXXX
Sune

F

F.d. 16416

Guest
Sv: Dåligt bemötande hos KABE

Du kanske skall påtala detta för branschens riksförbund, om du misstänker att det lokala säljstället inte agerar på bemötandet och uttalandet du fick.

HRF för din trygghet

För att göra HRF-anslutna företag till en trygg affärspartner för enskilda ägare/köpare av husvagnar och husbilar ställer HRF höga krav på sina medlemmar både ifråga om etik, arbetssätt och företagsstruktur

Roadglider

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Varför inte försöka hos någon Detleffhandlare, kan kanske förstå att Kabe inte vill hjälpa till med konkurrentmärken?

Senast ändrad:

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Det går säkert bra att få hjälp även av någon Kabe-återförsäljare, men att åka till Kabes fabrik i Tenhult tycker jag känns som en dålig idé. Jag tror inte heller att fabrikerna på kontinenten som tillverkar Detleff eller Hobby skulle visa något intresse av att ta hand om en Kabe.
aake

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024

Hej, har en Dethlefs, ville ha hjälp med montera en TV.antenn ,antennen skulle jag köpa hos Kabe i Tenhult. Märk väl min förvånimg när jag möttes av verkstadskillen, "vi tar i nte in virus i vår fabrik", Killen borde få sparken, men jobbar väl med den inställningen med Kabes goda minne. Resultat: Aldrig en Kabe i min ägo, när det finns husbilar med bättre prestanda och kvalitet än just Kabe, och med den attityden. XXXXXX
Sune
Försvarar absulut inte snorkig personal oavsett var man möter dom, men att Kabe i Tenhult skulle sälja tv antenner visste jag inte.
Nyligen blev jag avsnoppat när jag ville ha hjälp att fixa min VT 2500 toa (dometic)
den skiten befattar jag mig inte med svarar verkstaden.
Kanske lönsamheten är för bra, jag vet inte men snopet känns det.

mvh P-zon

kersa

HBK Medlem
Kommun
Vara
HBK-Nr
2213
Medlemskap
2026

Som Kabe ägare skäms man var där för 1:a års servise där försvann mina tidigar höga värderingar för ett svenskt företag. Tyvär bryr dom sig inte kunden.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

En undran ni som har servat bilen hos Kabe är det bakom macken?
Undrar om inte han kör eget som bilmek.
Tror ej han har ngt med Kabe att göra bara att han gör servicen åt dom.
Men jag är inte helt säker./susanne

kersa

HBK Medlem
Kommun
Vara
HBK-Nr
2213
Medlemskap
2026

Kabe har egen service verkstad som tidigare har varit suverän innan dom flytta från husbilsfabriken.

F

F.d. 7702

Guest

Hej Aake. jo då Hobby ställde upp mycket villigt, de lever också sitt liv i Tenhult. Problemet löste sej s midigt, även Cardo åf. i Jönköping var intresserad. Kammen har växt lite väl högt på Kabe.ledningen, De dri ver ju också KAMA, som lev. tillbehör såsom bl.a tv-antenner
Sune

F

F.d. 7702

Guest

Hej Ragge, du har alldeles fel. Kabe har kvar sin stora verkstad på samma område som KAMA-frfitid, ett sidobolag ägt av Kabe,
sune

F

F.d. 7702

Guest

Varför inte försöka hos någon Detleffhandlare, kan kanske förstå att Kabe inte vill hjälpa till med konkurrentmärken?

Är man affärsinrimktad tar man hand om även konkurrerande fabrikat, kan leda till affär nästa gg kunden vill bytra märke, så fungerar affärsmarknaden
sune

F

F.d. 16416

Guest

Är det inte så att Öggestorp Caravan och Fritid numera är försäljare för Kabe och även Kama och även driver någon form verkstad?
Köpte hos dåvarande Öggestorp min första husvagn. Länge sedan.
Roadglider

F

F.d. 53078

Guest

När det gäller TV antenn så gå till någon antenninstallatör som kan sin sak mycket bättre än en husbilstillverkare.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024

Sune

Hade jag blivit bemött på det viset skulle jag leta rätt på verkstadschefen och set till så snorvalpen fått en rejäl utskällning.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Undrar vad det är för fel på Detleffåterförsäljarna eller andra verkstäder, eftersom man åker till konkurrenten? Jag förstår nog Kabe, varför hålla verkstad till konkurrerande märke?

Senast ändrad:

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Därför att han säkert skulle tjäna en slant på jobbet och för att han hade ett gyllene tillfälle att skapa en bra relation till en blivande kund.

Att dessutom omtala en Detleff som ett "virus" är oerhört korkat. Som säljare får man lära sig att aldrig prata illa om det valet som kunden har gjort, oavsätt om dom valt konkurrenten. Det är indirekt det samma som att tala illa om kunden.

MVH
Karianne

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Misstänker att "Virus" var ett skämt, men åker man verkligen till SAABfabriken för att få hjälp med sin Volvo?
:wideeyed:

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Så länge man vill köpa en TV-antenn från Kama, så är det jämförbart med att komma in med sin Saab till däck-handlaren med samma ägare som Volvo-förhandlaren bredvid.

Där får du säkert dina däck påmonterade, oavsätt vilket märke du har på bilen.
Hoppas jag............:confused:

MvH
Karianne

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Blandar ni inte ihop KABE, husvagns och husbilstillverkare, med KAMA tillbehörsgrossist?
Visserligen samma ägare tror jag, men inte samma företag?! Även om de ligger nära varandra behöver de ju inte jobba ihop? KABE behöver ju inte vara verkstad åt KAMA?

Senast ändrad:

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Ja......Jo..........Kanske.........:swoon:

Kabe tillverkar väl inte antennen, utan det är KAMA som säljer den.
Dock var ju frågan om Kabes verkstad kunde tänka sig att montera det systerföretaget säljer.........

MVH
Karianne

Toppen