• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inredning Dörrhandtag

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.726
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Hej
Vi har en Adria Matrix 700 SL 2019
Bodelsdörren har alltid varit trög att stänga och nu har en skruv som håller handtaget gått av
Den avdragna skruven en m5 sitter kvar i en aluminiumdel som sitter skruvad i dörren se bilder
Det skulle vara lättare att få ut den avdragnaIMG_3679.jpegIMG_3680.jpeg skruven om man tog bort delen den sitter i
Frågan är då Vad händer om jag skruvar loss delen som sitter med en krysskruv? Sitter den fast med en fast mutter i dörren eller sitter det en lös mutter på baksidan som ramlar ned i dörren
Nån som vet
Roffe S som är på rull.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.160
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej
Vi har en Adria Matrix 700 SL 2019
Bodelsdörren har alltid varit trög att stänga och nu har en skruv som håller handtaget gått av
Den avdragna skruven en m5 sitter kvar i en aluminiumdel som sitter skruvad i dörren se bilder
Det skulle vara lättare att få ut den avdragnaVisa bilaga 228210Visa bilaga 228211 skruven om man tog bort delen den sitter i
Frågan är då Vad händer om jag skruvar loss delen som sitter med en krysskruv? Sitter den fast med en fast mutter i dörren eller sitter det en lös mutter på baksidan som ramlar ned i dörren
Nån som vet
Roffe S som är på rull.

Knappast troligt där sitter en mutter på baksidan.....
Då man kan ju fundera på hur i H...... Fick de då dit muttern :swoon:
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.726
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Då vi på rull har jag varken borrmaskin eller någon Dremel med mig, tanken är att ta bort biten från dörren och kanske kan få hjälp på någon verkstad.
 
Toppen