• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Döper man husbilar?

F

F.d. 11293

Guest
Sv: Döper man husbilar?

Ingen ide att döpa en husbil, det är svårt att få med sig husbilen in i himlen
:rolleyes:
 
F

F.d. 24414

Guest
Sv: Döper man husbilar?

När min kusin ägde vår husbil (Pilote 580, Peugeot J5) hette den "Nurejev" efter den Sovjetiske dansaren Rudolf Nurejev.
Detta märkliga namn grudnade sig inte i ett stort dansintresse hos min kusin utan att registrerinsnumret börjar med "NRU" vilket kunde läsas som en förkortning för Nurejev.

Vi (eller jag i alla fall) kallar vår bil för "Lejonet" då Peugeot har ett lejon som logotyp/symbol i fronten.
Jag har alltid gillat Peugeots symbol även om jag inte alltid gillat bilarna.....
 
H

hianders

Guest
Sv: Döper man husbilar?

Vi har "döpt" våra husbilar (vi har nu nr 2 sedan 2007, nr 1 kom till oss 2006) genom att köpa en liten piccolo-flaska mousserande och slå ut den på höger framdäck samt klippa ett plastband i dörröppningen. Lite roligt!!

fru hianders/Inger

PS Vår första döpte vi till Adde som sedan blev GammelAdde eftersom den nya också fick heta Adde (II). Adde = Adriatik DS
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1565

Guest
Sv: Döper man husbilar?

Hunden heter Rómeo så vi funderade på Hjulia och tyckte att vi var väldigt fyndiga till vi såg att det redan fanns en med det namnet här på HBK.

Nästa förslag är Roger, vad tycker ni om det?

Måste väl tillägga att regnumret är ROJ ;)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Döper man husbilar?

Min förra husbil hette "Skorven" och den gjorde kanske skäl för det epitetet fast den skötte sig bra egentligen. Det var bara utsidan som var lite ankommen.

Min nuvarande husbil har inte kommit till det stadiet än där den kommer att få namnet "Skorven II" men jag har talat om för den att det kommer att bli dess namn om den inte uppför sig!

Jappe
 
F

F.d. 1565

Guest
Sv: Döper man husbilar?

Varför inte Skarven? Den är ju i skarven mellan Skorven och nästa bil :)
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Döper man husbilar?

Har en månad sedan "döpt" vår husbil:


HUSBILSKLUBBEN.SE


Hittade ett skylt :rolleyes:.

Kann ske endast dansk registrert ?
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Döper man husbilar?

Det är klart den har ett namn. Fia T. som den heter är ju som avataren visar just en sådan. Vad T. står för kan variera, tidigare var det Trogen, i våras var det Trasig, men det har även varit Tyskland och Tom. (men inte Torsk, soppa) Hoppas att det i fortsättningen blir Trygg.
Leffe
 
Senast redigerad av en moderator:

Faran

HBK Medlem
Inlägg
163
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6353
Medlemskap
2024
Sv: Döper man husbilar?

Klart att det finns husbilar i himlen:yes: Annars är det väl inte himlen:swoon: ?
Våra heter Faran :twitcy: Å så känner vi Ture ( numera Ture 3 )
 

Mirre

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
757
Medlemskap
2024
Sv: Döper man husbilar?

Vår första husbil döpte jag till Frida för det är fri dag när man är ute med husbilen. Nu när vi har vår andra husbil och Frida var ju redan tagit, så vår nuvarande husbil har fått namnet Chican.
 
Toppen