• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dåligt hopmonterade husbilar

S

Sara & Micke

Guest
Sv: Dåligt hopmonterade husbilar

Just detta att man "vet" att det är massa småfix på en ny bil gör att jag slagit ny bil ur hågen. Köp i Tyskland blir det, det är redan bestämt. 600-1000 mil och max 1 år gammal är för mig ny. För dom 100-150000 som jag tjänar kan jag själv bekosta dom eventuella fel som inte åtgärdats/hittats under det första året eller inte hittats av mig vid besiktning av bilen innan köp.

Peter :)

Tjänar man verkligen så mycket pengar på att köpa i Tyskland?
Personbilar har åtminstone sämre andrahandsvärde när dom ska säljas i Sverige.

/Micke

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

/Micke

Japp!

En personbil är nog den sämsta investeringing man kan tänka sig rent ekonomiskt var man än köper den (veteranbilar undantaget).

Senast ändrad:

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

/Micke

Det beror mycket på valutakursen. Nu när Euron är billig kan man nog köpa en likvärdig bil billigare i Tyskland.

När jag gick igenom priser för drygt två år sedan kunde man hitta lika bra pris i Sverige. Men det fanns även då övervärderade bilar i Sverige så om man jämförde med en sådan var det billigare i Tyskland

M

Matts Torebring

Guest

Själv kan jag inte alls känna igen att det skulle vara en massa fel. Efter 1000 mil med sista bilen har vi har bara haft ett par tre små fel som t.ex. gråvattenpumpen slutade pumpa, (kontaktfel) ett par små "foliefel" på framskärmarna samt insteget vid dörrarna fram var inte helt korrekt monterade. Inte heller på våra 3 förra och nyinköpta bilar har vi haft några problem. Däremot har jag hört att de som var först ut att få en ny modell har haft stora problem. Mvh Matts Torebring

Toppen