• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dålig reklam för Fiat i Caravanbladet

F

F.d. 3581

Guest
Sv: Dålig reklam för Fiat i Caravanbladet

Bäste hundvakten!
Du är välkommen att undersöka saken själv hos mig! På Oljetråget står det Ford samt på oljefilterhållaren står det också FORD. Har senast idag varit och fått åtgärdade recalls i KALMAR på ÅKESONS BIL som är auktoriserad FIATVERKSTAD och frågade då efter OLJEFILTER men dom tyckte liksom jag att det var bättre att köpa det hos Ford eftersom de inte lagerförde detta p.g.a. att det inte är en speciellt vanlig kombination av chassi och motortyp. I FORDS utförande utvecklar denna motor 110 hp och kallas TCDI.Då jag själv bedrivet bilverkstad under många år är jag inte ute efter att driva med någon, men däremot kritisk mot allt jag ser och hör precis som du!
M.V.H. Fri-herren m. familj!

De va som tusan....

Mvh
Dag
 

Sloth

HBK Medlem
Inlägg
195
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
2018
Medlemskap
2024
Sv: Dålig reklam för Fiat i Caravanbladet

Hej.
Min inställning till "bilmärkesdiskuissioner" är att för att få uttala sig om kvaliteten på en bil ska man själv ha ägt en likadan i 10år!

Att Fiat figurerar mest kanske beror på att det finns mest... Fiat husbilar.

Mitt bilägande liknar en bellmanhistoria, en Japan, en Fransman, en Engelsman och vårdnaden om en Tysk.
Och vem har bäst kvalitet? Säg det? Är det inte bilen som krånglar så är det verkstan, vilket också påverkar kvalitetskänslan.
Viktigast är att man trivs, då spelar det inte så stor roll vad det är för märke.

M.v.h Åke
 
F

F.d. 2297

Guest
Sv: Dålig reklam för Fiat i Caravanbladet

Hej
Du har alldeles rätt vi som åker i gamla bilen är nog de mest nöjda och vi kan ju alltid skylla på att det är slitet om något går sönder
Hälsn
Elving o Inga-Britt
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Dålig reklam för Fiat i Caravanbladet

Avgörandet i om man kommer gilla eller inte gilla bilen man har beror ju på så otroligt mycket mer än märket. Oavsett problem eller inte. Jag i mitt fall sammankopplar serviceverkstaden och återförsäljaren precis lika mycket till märket som bilen i sig själv.

För mig så är min återförsäljare Ford och även verkstaden, alltså gör de ett bra jobb mot mig om jag har problem så höjer jag nivån på vad jag tycker om märket Ford. Är de dåliga så sjunker inte bara känslan för dem utan även för märket. Det på grund av att jag då vet att jag kan handla en ny Ford hos den återföräljaren och känna mig trygg med det.

Om jag skulle köpa en KIA av samma återförsäljare så skulle jag säkert lyfta nivån automatiskt på märket KIA för att jag blir så nöjd med mottagandet.

Och är inte det ett av huvudproblemen att så många som haft problem som enkelt kunde ha fixats inte får hjälp för någon trångsynt snål sak har bestämt så.

Säga vad man vill jag är fortfarande grymt nöjd med att jag valde Ford men tror säkert jag hade vart nöjd även med en Fiat (tack vare att min återförsäljare ställer upp)
 
F

F.d. 50014

Guest
Sv: Dålig reklam för Fiat i Caravanbladet

Hej!
Får här göra ett litet inlägg i debatten om bilval.
Vi köpte 2007 en ny Adria Isola med Renaultmotor 147 hk.vi har kört ca1800mil
med en diselförbrukning på 0,87/mil vilket man får vara nöjd med,
Närdet gäller bodelen har det varit ca 5-10 småfel som vi fått sabbt avhjälpta
Jag vill passa på att ge ett stort tack till ÖGGESTORP Caravan och Fritid med
pesonal som ställt när vi har behövt hjälp
MVH. Ingrid-Åke
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Dålig reklam för Fiat i Caravanbladet

Du har verkligen haft tur med din bil får vi säga. Vi bytte våran Kabe Travel Master 07 till en Dethleff Esprit i6840 har bara haft ett litet enkelt fel i våran dörr till bodelen. Och det var låsspärren som var för klen så dom åtgärdade det genast på Caranvanhallen. Men lite småfel får man ta på en ny bil men peppar peppar vi har kört 1000 mil på två månader utan några elektroniska fel på bilen samt inga fel inne i bodelen heller. Så vi får väl hoppas den går lika bra hela tiden som den har gjort och gör ännu. Men den andra var ju inga derekta fel i bodelen det var mest bildelen som vi i stup i kvarten fick åka in till Fiatverkstaden för olika uppgraderingar. Våran var också felprogramerad dessutom den var programerad för att gå i varma länder inte här i Sverige. Så dom tog ju hem en del i onödan på Fiat verkstaden. Kommer nu inte ihåg vad det var nu. Vi har förträngt den bilen nu.

Mvh
Anita o Risto i Täby
 
Toppen