• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Då var det klart!

F

F.d. 5322

Guest
Så står hon äntligen här, utanför köksfönstret ser jag vår första husbil. Igår var vi och hämtade den efter mycket sökande hittade vi äntligen det vi sökte. (jag säger som gubben min säger..hon har allt :)). Nu ska här bli åkande av. nu kan vi äntligen göra våra efterlängtade dyk utan att "grubbla" på var vi ska bo och "husa" våra dykarprylar.
Bilen som fastnade i vårt hjärta är en Adriatik 660 Coral. Idag ska här testas, klämmas och tror nog att det blir en första natt i den också på gården....på fredag(om vädret tillåter) blir det en första liten kortare resa söderut.
Kanske någon som har ett bra förslag på en första övernattning när fortfarande termometern står på nollan?
Mia

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Sv: Då var det klart!

Grattis till nya bilen. Det kommer att bli en helt ny upplevelse för Er.

F

F.d. 5322

Guest

Tack så mycket. Ja efter 2 husvagnar och en stuga så känns detta helt rätt.

F

F.d. 52918

Guest

GRATTIS till Er nya husbil. inget känns så förväntansfullt som den allra första husbilen.
LYCKA TILL
Ingrid o Stig:yes:

F

F.d. 5458

Guest

Grattis! Det e underbart att vara "fri"!

Kjell 896

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2025

Hej!

Grattis till nya bilen, ett förslag till utflykt är Svanshall vid Skälderviken, en bra ställplats med tillgång till ström. En mycket trevlig plats vid en liten hamn, där finns även en fin restaurang att fira köpet på.

Kjelle

F

F.d. 5322

Guest

Vilken kanon idé, lagom långt och ska verkligen kolla upp detta. ska inte bara fira köpet utan även en födelsedag på fredag så ett restaurangbesök är ju alldeles ypperligt att fira båda. Tusen tack för tipset.
Mia

H

hianders

Guest

Grattis till en fin bil och lycka till med densamma!! Vi har en likadan -07 och trivs jättebra med den! Vi har ju inrett garaget till en tredjedels hundvåning och har ändå gott om plats för annat.

Ni gjorde även som vi med vår första hb, en Izola. En vanlig vardagkväll sa jag till Hasse: Ska vi gå ut och sova i husbilen?!! Sagt och gjort, ut med hundar och sängkläder. När jag gick in i huset på natten funderade hundarna säkert varför de inte kunde gå med!! Men, vi sov gott annars och det gör vi även i vår nuvarande Adde hb. Sover gott!

fru hianders/Inger

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Grattis o Välkommen in i gänget, hoppas vi få lite mer inf om ert nya liv ,fick slälv lev, datum på vår nya, kan hämtas v 15,

F

F.d. 5322

Guest

Hej hopp i snödrivorna...Jaha då snöade vår första planerade husbilsresa inne. Bilen packad och klar och vad händer..jo 10 cm snö hos oss och nya sommardäck på bilen.
Hrm, fast det finns ju en morgondag. Vårt första resmål skulle bli Svanshall vid Skälderviken men vi vet inte riktigt hur vägarna dit är. Vi är inte rädda för väglaget utan herr polisen är nog den som vi inte vill ha kontakt med.
Kommer nu till en fråga, är det någon som vet hur E4-ans väglag är och hur mycket snö det är vid vårt resmål?
Vi kommer ju norr ifrån och har inte mer än 16 mil ner. Ska man stanna hemma imorgon och "bida" vår tid?
// Mia

Roffe1

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Hej!

Lycka till med nya bilen. Vi har också en Adria och är nöjda med den.

Vet tyvärr inte något om väglaget men E4 är säkert välsaltad o ren från snö men Svanshall hmm idag ligger det säkert snö där för det har ju snöat ordentligt inatt.

Försök vänta tills imorgon istället är mitt råd. Det skall bli bättre väder imorgon.

Väder Svanshall - 14 dagar

Ps det är inte alltid det finns ström där för att säkringarna är sönder men de som går runt och tar betalt brukar byta dem när de kommer dit.

F

F.d. 52945

Guest

Grattis till nya husbilen, vi kanske syns ute på ställplatserna, även vi brukar vara i Svanshall, inte helt fel!

Pilot:)

F

F.d. 5322

Guest

Tack. det var en bra och värdefull info, vi ska ta det i beaktan och det ser ut att kunna köra imorgon. än en gång tack.

nissel

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5253
Medlemskap
2025

Grattis till den nya husbilen.Jag bor själv i Höganäs ca 1 mil från Svanshall,här har kommit ett par cm snö men 3gr varmt nu. Vi skall själv hämta vår nya Corall 670 sl den 23/3. Svanshall är en fin plats:)

Roffe1

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Jag befara tyvärr att det kan bli problem med bärigheten i Svanshall. Det är ju gräs o tjällossning samt det sluttar lite nerför.

Ska man köra dit bör man säkert ha med sig slirmattor eller remsor av typ plyfaskivor att köra på annars är nog risken stor att man kör fast.

Är det plats för en husbil i hamnen i Höganäs bland alla båtar så hade jag valt det istället.

Är det någon som vet om restaurangerna är öppna där nu?

F

F.d. 5322

Guest

Tog upp "luren" och ringde till Svanshalls Krog och nu har vi bestämt oss, nu bär det iväg imorgon bitti till svanshall. Barmark och det ska bli soligt imorgon. Vad vore väl en första husbils"tripp" utan en god middag på en hamnkrog, en lång promenad och en god natts sömn i nya pärlan.
Vi har laddat batterierna till kameran och nu ska här fotas.
tack för alla goa tips.
// Mia

Roffe1

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Då onskar jag er en trevlig helg i Svanshall.

Krogen är känd för att severa god mat dock har vi inte någon egen erfarenhet av den men vi ska också snart dit och då vet man aldrig....

:mcride:

Roffe1

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Så här ser det ut på Vallås utanför Halmstad kl 13.45. Försvinner kanske imorgon :wideeyed:får vi hoppas :)

Bilagor

• mars 003.JPG
    mars 003.JPG
    47,6 KB · Visningar: 5
F

F.d. 5322

Guest

Jo, vi har samma vita täcke här men plusgrader och det börjar ge sig. Det positiva är att inget mer kommer uppifrån :spinny:. Och jag får lita på kocken på Svanshalls krog. Vi var hjärtligt välkommna, både vi och pärlan.
// Mia

Toppen