Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej Under 3500 kgRent lagmässigt är det inga problem om du har en bil som väger över 3500 kg.
Detta har diskuterats mycket i andra trådar.
Jag bara såg en Belgisk Husbil med den kombinationen här i Torre Del Mar och blev nyfiken om det är lagligt i SverigeHej! Jag undrar om man kan ha odubbade vinterdäck på drivhjulen och sommardäck där bak?
Med vänlig hälsning Frank
Det var intresant och se vilken vinkling på tråden det blev av min enkla fråga om det var lagligt i Sverige, har inte skrivit om jag skall köpa eller eller köra med kombinationen. Men troligtvis skall jag köra bilen för jag måste hem nångång. Vi avslutar tråden nuHan har inte uppgivit om han ska köra över huvud taget.
bosse b
Hej! Det var inte dig jag tänkte på när jag skrev mitt inlägg,men jag tackar för ditt svar.Mitt svar var att det är lagligt på sommaren men vintertid vid vinterväglag är det inte lagligt med tanke på sommardäcken i bak .
Kanske blir halva priset på böterna då ..
Hej! Jag undrar om man kan ha odubbade vinterdäck på drivhjulen och sommardäck där bak?
Det är OK Bosse. Jag är inte så känslig av mig att jag tog åt mig av någontingHej Frank!
När din fråga var om man kan ha vinter däck fram och sommar bak, vilket man mycket väl kann ha i vissa sammanhang, och är både olagligt och olämpligt i andra.
Frågan blev upphov till en del spekulationer
Därför försökte jag att vara lite rolig, vilket totalt misslyckades, och skapade irritation i stället.
För det ber jag om ursäkt.
mvh bosse b
Hej! Vi har en ett diskusjon här i Torre Del Mar om att köra hem till Sverige med sommardäck i Mars. Jag påstår att man får köra om det inte råder Vinterföre andra har en annan åsikt, vore tacksam om någon som vet vad som jäller svarade.Hej! Jag undrar om man kan ha odubbade vinterdäck på drivhjulen och sommardäck där bak?