janne skåne
HBK Medlem
Tid att skaffa nya däck på våra husbil. Däck handlaren menar att vi skall köpa Michelin camping är det andra däck som är bra men något billigare eller skall man gå på vad handlaren säger. En kostnad på ca 16000kr
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag kan bara instämma.Dumpar tråden lite...
Står inför att byta till nya däck då det börjar komma små sprickor i ”dalarna”, så det känns inte så bra.
Har idag Continental för andra gången, den första rullade 3800 mil på 8 år, medan den som sitter på nu har gått 2600 mil, 5 år.
Det är gott om mönster kvar, men det är det där med sprickor… Konstigt, för den står alltid under tak, dvs ingen solpåverkan.
Kan inte minnas att första setet hade sprickor efter 8 år.
Så nu väger det mellan Michelin och Continental, men det verkar som att Michelin inte har CP-däck längre?
Googlar jag på Michelin hittar jag bara C-däck i dim 215/70x15, medan Continental är CP-däck.
Konstig prissättning dock:
- Michelin Agilis 3 kostar 2.300:- hos Euromaster och 2.149:- på Dackonline
- Continental Vancocamper 3.207:- hos Euromaster och 2.006:- på Dackonline
Tacksam för lite åsikter kring C vs CP och Michelin vs Continental.
Visa bilaga 232700
Ja, tyvärr verkar det inte finnas Michelin Agilis Camping CP att tillgå ännu i dim 215/70x15, så det lutar åt Continental Vancocamper CP en omgång till....... Nu sitter det återigen Agilis Camping på många nyleveranser av bilar och enligt rykten ska tillverkningen återupptagits men med långa leveranstider??
Pratat med Michelin idag de tillverkar CP däck.Vill minnas att det var Michelin som "uppfann" CP-däcket.
Om nu till och med Michelin lagt ner produktionen av dessa däck, måste det väl tolkas som att det endast var en försäljningsgimmick.
Pålle
Ja, men i 15" endast 3-säsongs däcket CrossClimate Camping och tyvärr inte sommardäcket Agilis.Pratat med Michelin idag de tillverkar CP däck.