Med solceller som laddar bodelsbatterier via en Dual så ska det enligt ctek finnas en funktion för underhållsladdning för startbatteriet som aktiveras när bodelsbatteriet är fullt.
Om den funktionen även fungerar vid laddning med en inkopplad 220-laddare låter jag vara osagt.
Däremot finns ju det andra alternativet Affe, det jag visade dig för drygt nåt halvår sedan som du avfärdade för att du inte ville ha underhållsladdning av startbatteriet.
Men genom att koppla 220-laddaren på "andra sidan" av dualen, på startbatterisidan, så får man laddning av startbatteriet via 220-laddaren och bodelsbatterierna laddas av dualen, som får sin ström av startbatteriet, som får sin ström av 220-laddaren.
Nackdelen med den metoden är att några inom HBK säger att det inte fungerar, men dom behöver man inte lyssna på för de förstår inte vad de pratar om.
Den enda nackdelen jag ser att göra på det sättet ja gjorde är att man tex inte kan använda recondfunktionen korrekt om man vill reconda sina bodelsbatterier, men det går rätt fort att flytta en sladd för att göra det.
Mvh jocke