Sv: CPAP I HUSBIL??? HUR LÖSA ELFÖRSÖRJNINGEN
Ingen erfarenhet mer än att den är dyr. Hade nog hellre lagt pengarna på ett extra bodelsbatteri (kan ju kopplas bara till CPAP om man vill vara på säkra sidan). Det som drar mest är befuktningen, om man klarar sig utan den är det mycket vunnet.
Jag har nu förstått att det är befuktaren som tar mycket kräm, säkert också värmen i slangen, har aldrig provat att stänga av dessa, mina gamla gel-batterier drog sista sucken första vårturen förra året när cpap var med för första gången, bytte därefter batteribank till 3x95Ah Biltema AGM.
klarar bara 2 nätter på fricamping, har ej nån bra plats för extra batteri, samt laddningen är inte heller gjord för större bank.
Hej, man kan förstå att man vill ha bra saker till strömförsörjningen men det verkar lite luddigt om man läser vidare. Man skall köpa till AC-kabel står det först. Sedan står det också att batterier behövs.
-------------------------------------
*Batteri skall användas till en AirSense 10:
1. Beställ vårt AirSense 10 kit som innehåller: RPSII externt batteri; Kabel AirSense 10; adapter för koppling till AirSense 10. Klicka här för att komma till vårt RPSII Kit för AirSense.
------------------------------------
Vilket innebär att utan extra batterier så är den väl bara en säkring vid ev. kortare strömavbrott. Om man skall använda den för drift så måste extra batterier till för att få någon vettig driftstid.
Vilket i sin tur borde innebära att med den dyra kostnaden så borde det vara bättre med rejäla bobatterier och en bra inverter eller liknande om du nu inte även behöver extern strömförsörjning även kortare stunder när du inte har tillgång till bobatterierna.
Kolla upp detta rejält och funktionen, extra batterier m.m. Tyvärr så förekommer det ju bondfångeri och luddiga halvsanningar även inom dessa allvarliga områden med specialbehov som kan gälla liv eller död.
Med full respekt för dina behov, och jag kan ha fel just p.g.av luddig info på deras hemsida bl. a. med utebliven beskrivning av batterikapacitet m.m. Men kolla upp noga om det verkligen är vad just du behöver och till det priset, för hur man än vänder på saken så går det inte att stoppa in hur mycket kraft som helst i en Powerbox även om det på reklamen skall verka som man går omkring med ett eget kraftverk i en liten låda.
M.v.h. JANKRO.
Power station är ett litiumbatterpack, skall klara att driva min cpap 7-8h.
Men jag kanske tänker fel.
kanske borde jag lägga pengarna på fler eller bättre solceller?
har idag endast 2x56W Solara-paneler på taket, det är ju laddningen som inte hinner med under dagen vid stillestånd.