• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Codat i Fritsla

F

F.d. 50004

Guest
Sv: Codat i Fritsla

Vi är inne på vår tredje husbil från Codat har bara gott att säga om dom, både försäljare och verkstads personalen, att det kan vara fel på nya husbilar som levereras, kan ju inte de hjälpa, de har alltid hjälpt oss åtgärda felen utan knorr.
'
Hasse o Lena
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Codat i Fritsla

Jaha, så sällar sig även jag till klagokören. Det är tydligen så att det finns både bra och dåliga säljare på Codat.
Vi gick runt i ca en timma och kollade på olika husbilar och blev inte "angripen" av någon säljare under den tiden. Inget fel i det, jag vill inte ha någon i hasorna.
I en av bilarna som vi var intresserade av stod batterimätare på ca 10 volt och det gick inte att stänga av strömmen för knapparna på manöverpanelen var borta!
Jag satte mig i en soffa vid receptionen och väntade på att ngn säljare skulle kontakta mig, men inte.
Efter några minuter släntrar en person förbi och jag frågar om han jobbade där, vilket var fallet.
Jag talar då om att batteriet var totalt urladdat och förmodligen skadat.
Då får vi väl byta det, satt sladden i blev frågan.
Du får väl kolla sa jag.
Och så saknas knapparna på manöverpanelen sa jag.
Då har väl de på verkstaden lånat dem svarade han. (På en utställningsbil, min kommentar. Det kallas kannibalisering inom bilbranschen.)
Vi är trots det intresserade av HB'n sa jag.
Har ni husbil innan frågade säljaren. (Säljare vet jag inte om jag skulle kalla honom.)
Ja, vi har en XXX som vi skulle byta in sa jag.
Jaha sa "säljaren" och gick bort till några andra personer, satte sig på en stol och pratade skit.
Givetvis åkte vi därifrån och kommer inte att komma tillbaka.
Det är konstigt att företaget har råd att ha sådan personal.
Till saken hör att våra goda vänner har samma erfarenhet och köpte en ny Dethleffs hos en annan återförsäljare trots att de bor endast en mil från Codat.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Codat i Fritsla

Vi har köpt 1 begagnad och 4 nya husbilar hos Codat i Fritsla sedan 1997. Vi har alltid fått ett mycket trevligt bemötande av deras säljare. Dom är mycket trevliga och har mycket god kundservice, tycker vi. Måste sedan tillägga att deras verkstad håller mycket hög klass.

Eva
 

Jorma

HBK Medlem
Inlägg
200
Kommun
Härryda
HBK-Nr
2263
Medlemskap
2024
Sv: Codat i Fritsla

Ibland kan de bero på tillfälligheter, men för våran del när vi hämtade ut en ny bil o kör första resan till Sälen i regnväder , då säger hustrun att de läcker in vatten i bodelen. de var inte så roligt på en ny bil , på första resan, men de fixar dom säkert direkt, när jag veckan efter besöker Codat och berättar mitt problem får som svar , du kan inte komma hit o tro att vi fixar detta direkt, boka en tid så får vi titta på detta! Möjligen hade en dålig dag, men hur som helst kommer jag aldrig att köpa en husbil hos dom. De har blivit 2 nya husbilar hos andra företag efter detta, där servicen har fungerat utmärkt.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Codat i Fritsla

vi köpte våran bil från tyskland,,har nu haft den i 6 år,,den går så gott,,

men efter två år kolla vi läget,,vi ville byta,,var helt överrens med codat,,skulle få 350 tusen för blen,,vi köpte den för 250 tusen,,

men....450tusen emellan,,vi hade gjort en bra affär,,men nu blev det inte så,,
ock dom visste den var importerad,,

inget ont om codat från min del,,
 
Toppen