• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

CKE-kort anno 2017

F

F.d. 50340

Guest
Hej venner på den anden side af Øresund.

Jeg ved ikke om I er bekendt med situationen omkring "Camping Key Europe" - det meget udskældte CKE Campingpas.

I Danmark styres det jo af 'Campingrådet' www.campingraadet.dk/ - brancheorganisation for 80% af alle danske campingpladser. Campingrådet har længe modarbejdet den frie ferieform i autocampere og nyder derfor ikke stor respekt i autocamperkredse. Campingrådet er for nærværende i vanskeligheder og vil ikke længere kræve at deres medlemspladser stille krav om at gæsterne har/køber et CKE-kort til 110 dkr. Nogle pladser stiller stadig dette krav, andre ikke. Det er ikke til at få en oversigt over hvilke. Vor anbefaling til danske autocamperfolk er at de ikke behøver bruge penge på det - skulle de møde kravet kan de jo spørge om de skal køre videre til en anden plads. Det råd vil jeg også give jer, hvis I kommer til Danmark eller det sydlige udland.

Men hvordan ligger det hos jer. Det hedder vel ikke stadig SCR? Men kræver halvdelen af jeres campingpladser stadig et kort af den ene eller anden art?

Venlig Camperhilsen
Henrik Krebs
www.dfac.dk
 
Toppen