• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Citti park ställplats

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Lottie och jag var idag inne på Citty. Uppsökte centrumledningen för att fråga om vi får sova på husbilsparkeringen. Svaret vi fick var att det är inga problem att sova en eller två nätter.
När jag frågar om att skyltningen inte stämmer med hemsidan blir svaret att de inte vill att man står en hel vecka. Jag föreslår att de skriver 24 eller 48 timmar under p-skylten. Fick inget bra svar.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Bra, jag rensar upp till "Otvetydig information".
Plus att jag lägger "mailet" under en s.k. Spoiler (knapp man kan klicka på för att få mer info) under platsbeskrivningen.
Sofort! (Tyska för omedelbart) :)
 
F

F.d. 14324

Guest
@ThomasA, länken BoEr lagt ser ut att fungera prima fint för mig, har du vänt på forumets visning? (Då fungerar inte interna länkar som de ska)
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
@ThomasA, länken BoEr lagt ser ut att fungera prima fint för mig, har du vänt på forumets visning? (Då fungerar inte interna länkar som de ska)
Ok, jag förstår. Jag har vänt på flödet, senaste inlägg överst. Men borde inte länkarna peka mot rätt sida, oavsett riktning på flödet? Det är ju en specifik plats som avses. Kanske man kan använda ett "Anchor" för att peka på rätt ställplats.
 
F

F.d. 14324

Guest
Nu är vi visserligen långt från cittimarkt och billig sprit men jag kan ta det lite amatörmässigt övergripande.
Länken Bosse använde går till exakt rätt inlägg, post 954041, så det finns redan ett ankare och det fungerar helt perfekt.
Post 954041 ligger på sida fyra i sin forumdel, näst längst ner om jag minns rätt.
När man vänt på trådarnas visning och följer en länk till specifikt inlägg och i det här fallet på sida fyra näst längst ner så är det precis där man hamnar, men vid fel inlägg eftersom man sorterat om allt upp och ner och "rätt inlägg" ligger på sida ett näst längst upp med vänd visning.
Länken går dit den ska, men rätt innehåll ligger inte där det ska.
Så kasst är vårt tillägg för omvänd visning och det finns inget bättre att ta till, vår omvärld har släppt detta med att visa innehåll i trådar baklänges och utvecklingen stannade upp för ett antal år sedan runt detta.

Mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Nu är vi visserligen långt från cittimarkt och billig sprit men jag kan ta det lite amatörmässigt övergripande.
Länken Bosse använde går till exakt rätt inlägg, post 954041, så det finns redan ett ankare och det fungerar helt perfekt.
Post 954041 ligger på sida fyra i sin forumdel, näst längst ner om jag minns rätt.
När man vänt på trådarnas visning och följer en länk till specifikt inlägg och i det här fallet på sida fyra näst längst ner så är det precis där man hamnar, men vid fel inlägg eftersom man sorterat om allt upp och ner och "rätt inlägg" ligger på sida ett näst längst upp med vänd visning.
Länken går dit den ska, men rätt innehåll ligger inte där det ska.
Så kasst är vårt tillägg för omvänd visning och det finns inget bättre att ta till, vår omvärld har släppt detta med att visa innehåll i trådar baklänges och utvecklingen stannade upp för ett antal år sedan runt detta.

Mvh jocke
Ok. Tack för info.
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
800
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Står på husbilsparkeringen vid Citti park i Lubeck, det var många bilar tidigare idag, men kl 18:30 var vi ensamma kvar. Fortfarande skyltat med husbil 7-22 så jag blev tveksam och gick in och frågade i Cittis information om det var ok att stå övernatt på platsen. Det gick bra sade damen i informationen. Jag trodde att det skulle vara överfullt med bilar så här års. Under tiden jag skriver detta har det kommit ett par bilar till så nu är 4 av 37 platser upptagna. På Cittis tyska hemsida står det "Direkt gegenüber vom Haupteingang des CITTI-PARKs stehen kostenfreie Stellplätze für Wohnmobile für die Zeit während des Einkaufs im CITTI-PARK zur Verfügung." Kanske förklarar varför det inte är fullt med tyska bilar.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Så här står det om platsen i vårt husbilsplatsregister ((som synes skickade jag ett mail till ledningen och frågade om hur det egentligen var, svarsmailet är det i kursiv stil):

Plats: Asfalt, 30+ platser
Vägbeskrivning: Nära A1, avfart vid Schönböcken. Adress: RV park CITTI-PARK Lübeck, Herrenholz 14, 23556 Lübeck
Service: Vatten, tömning av gråvatten och latrin, sopkärl
Avgifter: Plats gratis, vatten 1 €/100 liter. Max 48 tim.
Att Göra o Sevärdhet: Stort shoppingcenter, handla bl a på Citti-Park.
Avstånd: 100 m till köpcentrum
Webbsida: Citti-Park Lübeck
Övrigt: Ligger framför Citti-Tank och Citti-Park.

190320, webb; Korrigering felaktig länk webbsida, justering service och avgifter, bildjustering, plus rensning om övernattning eller inte.
Det har förekommit olika bud på övernattning eller inte. Och texten på CITTI-PARK's hemsida är felaktig och skyltningen ofullständig. Dock, 190320 fick vi ett mail som bekräftar att övernattning är tillåten:
Dear Mr. Eriksson, thank you for your mail.
You are welcome to use the RV park overnight. You can use the following services on our RV park:

• Fresh water supply (100 l costs 1, - Euro)
• Free disposal station for gray and black water

Address for Navigation:
RV park CITTI-PARK Lübeck, Herrenholz 14, 23556 Lübeck

We look forward to welcoming you.
Best regards
CITTI Handelsgesellschaft mbH & Co.
Kommanditgesellschaft
-Geschäftsleitung-


Länk till platsen i vårt register: https://www.husbilsklubben.se/forums/threads/schleswig-holstein.20275/page-4#post-954041
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
800
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Jo, jag läste ovanstående, men i och med att det var nästan tomt så frågade jag för att få bekräftat att det var ok. Nu är det totalt 2 svenskar och en Tysk här dvs tre bilar.
 
Toppen