• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Citat

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Citat

Blir lite tjatigt om det är ett långt inlägg som citeras, ssk som det ofta är bara någon enskild punkt i inlägget som besvaras/kommenteras. Bättre då att citera (kopiera) den del av inlägghet som man tänker sig att kommentera.
aake

F

F.d. 16416

Guest

Hasse skrev bland annat i inlägg 1:
"Varför citeras det så mycket?"

Kan ju bero på längden av inlägget man svarar på. Detta är ju också ett alternativ om det är långt.

Roadglider

F

F.d. 1370

Guest

I trådar där det är stort intresse och många aktiva "debattörer", så kommer inläggen vid vissa tidpunkter i så snabb följd att det kan vara svårt att följa utan citat. Ett svar kan rikta sig till ett inlägg som hunnit hamna långt upp i listan, eller t o m på föregående sida.
Ett citat utav det väsentliga underlättar förståelsen och dessutom slipper man ett scrollande för att klura ut vilket inlägg som svaret är ämnat till.

Nils

göte27

HBK Medlem
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
27
Medlemskap
2025

Blir lite tjatigt om det är ett långt inlägg som citeras, ssk som det ofta är bara någon enskild punkt i inlägget som besvaras/kommenteras. Bättre då att citera (kopiera) den del av inlägghet som man tänker sig att kommentera.
aake

Bra ide.Berätta utförligt hur man gör. M.V.H. Göte27

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

En annan fördel med citat är att i mer hetsiga diskussioner kan det ibland vara bra att ha sparat vad någon faktiskt skrev och kanske ändrat i efterhand...

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Häftigt Hasse:) Så enkelt fick du igång en debatt och lång blir den säkert:twitcy:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Jag tycker det blir bara jobbigt med alla citat.Jag tycker inte heller om att läsa dagstidningen 2 ggr
HaDe Hasse

Senast ändrad:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Micke & Lillian
Är minnet så kort att du måste citera för att svara?
HaDe Hasse

Senast ändrad:

Micke & Lillian

HBK Medlem
Kommun
Eda
HBK-Nr
81
Medlemskap
2025

Nej då minnet är det inget fel på,
men du var väl tvungen att läsa citatet
för å komma ihåg vad du skrivit;)

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Jag kommer ihåg vad jag skrev när jag startade tråden i förmiddags.
Ska jag citera den eller orkar du/ni skrolla till första inlägget:yes:
HaDe Hasse

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Utan o citera Det verkar inte lätt o komma in i gänget när man har ett högre medlemsnummer. :wideeyed:

Toppen