Lars Roland
HBK Medlem
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato 250/251
Chassietyp: Standard
Motortyp: 130 hk multijet
Årsmodell Chassie: 2012
Husbilsfabrikat: Kabe
Husbilsmodell: 740 LXL
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2012
Ämnesområde: Motor
Hej,
vi har en Kabe 2012, 130 hk som gått 1300 mil, där varningslampan för motor tänds och det meddelas check engine i displayen.(Enl instr.boken "Fel i insprutningssystemet").
Nu har vi varit hos vår Fiatverkstad två gånger, första gången bytte de en sensor till partikelfiltret och lampan släcktes, men tändes vid nästa start hemma. Nästa gång hos Fiatverkstaden regenererades partikelfiltret och lampan slocknade igen, men tändes igen nästa dag. Efter tel.samtal med Fiatverkstaden, som då ska ta kontakt med specialister på Fiat och sedan höra av sig till oss. Det är där ärendet ligger nu och vi börjar bli oroliga för att vi inte ska kunna åka iväg på vår resa.
Vad tror ni om detta problemet ?
Tacksam för snabbt svar
Lars Roland
Chassiemodell: Ducato 250/251
Chassietyp: Standard
Motortyp: 130 hk multijet
Årsmodell Chassie: 2012
Husbilsfabrikat: Kabe
Husbilsmodell: 740 LXL
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2012
Ämnesområde: Motor
Hej,
vi har en Kabe 2012, 130 hk som gått 1300 mil, där varningslampan för motor tänds och det meddelas check engine i displayen.(Enl instr.boken "Fel i insprutningssystemet").
Nu har vi varit hos vår Fiatverkstad två gånger, första gången bytte de en sensor till partikelfiltret och lampan släcktes, men tändes vid nästa start hemma. Nästa gång hos Fiatverkstaden regenererades partikelfiltret och lampan slocknade igen, men tändes igen nästa dag. Efter tel.samtal med Fiatverkstaden, som då ska ta kontakt med specialister på Fiat och sedan höra av sig till oss. Det är där ärendet ligger nu och vi börjar bli oroliga för att vi inte ska kunna åka iväg på vår resa.
Vad tror ni om detta problemet ?
Tacksam för snabbt svar
Lars Roland