• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Chausson, dieselvärmare och nya Ford -chassiet?

ThePirate

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
13374
Medlemskap
2025
Hej alla.

Någon som har eller har erfarenhet av nyare Chausson med dieselvärmare(bodelen alltså)? Är det en truma-värmare i dem?

Luktar det av värmarens avgaser(vet ju hur det är på vanliga bilar, särskilt när det är kallt..)?

Hur är det med bilarna annars, det nya Ford - chassiet som kom -15, är ni nöjda? Provkörde en sån och tyckte den gick behagligt :)

kastrup7

FD HBK Medlem
Kommun
Danmark
HBK-Nr
9679
Medlemskap
2023
Sv: Chausson, dieselvärmare och nya Ford -chassiet?

Hej

Vi har en ny chausson twist fra 2015, med truma diesel fyr og el stav.
Vi er meget glade for at slippe for at fylde gas på hele tiden, og med 120 liter
Dieseltank er der brændsel til fyret heletiden.

Når det starter op ved kold fyr lugter det lidt i 2-3 min, udenfor, derefter
Ingen problemer med lugten.
Diesel pumpe tikker lidt heletiden, det har den fordel at man heletiden kan høre
At fyret virker, men lidt støj er der fra pumpen.
Jeg vil altid i fremtiden vælge et diesel fyr, og gerne med elstav, den giver lige
Lidt start varme, ved 230 volt.

Den nuværende bil er Fiat, men vi havde tidligere en Ford, vi har været glade
For begge biler, så er er ikke om det er en Ford eller Fiat, men og vi kan lide husbilen vi vælger ud fra

Flemming
Danmark

Toppen