• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Chansning på elverk

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.583
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Bauhaus har samma.... Men de är svindyra ;) i förhållande till den här "firman":applaus:. Troligen säkrare leverans dock.


M.v.h. JANKRO.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Ska bli spännande, fick just ett mail om att försändelsen var på väg. Men ingen spårningsinformation.....
Du kan mycket möjligt få en försändelse levererad med något helt annat litet skräp. En del av dessa blufföretag har det som grej att leverera något liten skitgrej som går att skicka med brev. På så sätt noteras i systemen att det är levererat och Klarna börjar kräva dig på pengar. Att det inte är rätt grej du fått vet de ju inte.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Bauhaus har samma.... Men de är svindyra ;) i förhållande till den här "firman":applaus:. Troligen säkrare leverans dock.


M.v.h. JANKRO.
Var in på sidan. Ja dyr var den. Får nöja mig med det rekomenderade tillbehöret.... bensindunk för 59.90 kr....
 

Thomas Werner

HBK Medlem
Inlägg
231
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30264
Medlemskap
2024
Det här är ju organiserad brottslighet där Klarna ska luras på pengar och du är springpojken som gör jobbet åt skurkarna genom att beställa saker till orimligt lågt pris.
Ser du sådant här så anmäl till Klarna istället!
Svårt att veta vem dom försöker lura, kunden eller Klarna. Klarna kan inte vara omedvetna om vad dom pågår, det är ju HBK:are som bråkat med dom ifjol också. Men det hade jag missat, i så fall hade jag aldrig besvärat mig…
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Får man däremot en leverans, det är inte alltid det man beställde, då börjar det tråkiga processandet med Klarna, de kan följa säljarens linje och då är bara att betala eller i förlängningen så blir det ett inkassobolag, man tappar även krediten hos klarna, bara för att man råkade handla av oseriösa säljare.
Det finns massor av sådana här fall med Klarna.
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.610
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Jag vägrar Klarna. Köpte en Radarvarnare till bilen. Valde betala efter leverans. Det kom en ask utan innehåll. Reklamerade hos säljaren, fick en evig dialog men ingen produkt. Samtidigt jagade Klarna mig för att gå betalt. Efter inkassokrav gav jag upp, betalade, problemet var ur världen. Men dialogen var hopplös, Klarna hänvisade bara till säljaren som…
 

Thomas Werner

HBK Medlem
Inlägg
231
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30264
Medlemskap
2024
Elverket väger ju 18 kg, så då måste det till en riktig leverans, går inte att skicka ett tomt paket på samma sätt då eftersom kollit är spårbart och det går att visa via speditören om det kom och viktenn. Men OK, de kan ju skicka 10 tegelstenar....
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
701
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Dokumentera hämtandet, öppna paketet på utlämningsstället med personal som ser på/bevittnar. Kolla vikter storlekar osv och dokumentera de samma med personalen på utlämningsstället och dokumentera differenser. På så sätt blir det lättare att klaga hos alla parter. Det finns ju folk som beställer och får sin vara, men som sedan säger att allt var åt pipsvängen. Det är inte bara leverantörer som luras :)
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Elverket väger ju 18 kg, så då måste det till en riktig leverans, går inte att skicka ett tomt paket på samma sätt då eftersom kollit är spårbart och det går att visa via speditören om det kom och viktenn. Men OK, de kan ju skicka 10 tegelstenar....
Speditören bryr sig inte om vikt och storlek på det som levereras, åtminstone inte om det är Postnord. Jag har vid två tillfällen beställt saker som skulle väga ca 5 kg men fått ett kuvert med en struntsak i som kanske vägde 50-100g. Jag hade valt betalning via Paypal och de släppte direkt pengarna de hållit inne tills leveransen var gjord till blufföretaget.
 
Toppen