Att det skulle bli ”Årsförsäkringar” som en konsekvens av de nya avställningsreglerna är knappast någon överraskning, trots att de nya generösare reglerna bara kan nyttjas av ett fåtal husbilsägare.
Faktum kvarstår, det betyder ett ökat bruk av att ställa av våra husbilar, som i sin förlängning reducerar inbetalda försäkringspremier till försäkringsbolagen, men inte nyttjandet av våra bilar, därmed oförändrad skaderisk och kostnaderna för försäkringsbolagen.
Vi har också C.C/Water Circle och jag är förvånad över det omoderna arbetssätt bolaget har, tror att deras digitalisering inte är ”up to date”. Som försäkringstagare kan man t.ex. inte gå in och kolla vad man har för försäkringar, vad det kostar osv. man har inga ”dina sidor”, nej man måste ringa.
Påtalade detta en gång, märkte att det inte var första gången killen fått frågan, varför man inte kunde kolla själv sina försäkringar, svaret kom direkt; — det är därför vi garanterar att svara inom 20 sekunder! Vilket jag tror är korrekt, man svarar snabbt, men förstår samtidigt att deras arbetsmodell är personalintensiv och administrativt bökigt med alla utskick = administrativt dyrt!
Spännande att se vad som blir deras nya förslag vid vår huvudförfallodag till hösten, men deras presenterade beräkningsmodell verkar flummig och svår att förutse och troligen måste vi nog kolla marknaden igen.
Hoppas att Husbilsklubben förhandlar fram ett nytt alternativ för oss medlemmar, som är rakt, enkelt och gynnar de flesta medlemmarna.
Tommy