• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Carthago I 51

CarthagoAnders

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2025
Sv: Carthago I 51

titta i medlemsförteckningen, vi är några stycken som har Carthago i HBK
till mig får du gärna ringa för att få mina erfarenheter från en Chic T47

/Anders

F

F.d. 1074

Guest

Hej Ann-Loise vi har idag en Carthago I51, och väntar på vår nya Carthago M-Liner den kommer någon gång i April så väntan är Lång.
ring gärna om Carthago I51.

Birgitta & Rune Andersson:wub:

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Hej Birgitta & Rune!

Det är bara att grattulera till nya bilen. Hoppas vi ses på någon träff framöver.

Kurt & Margot

Senast ändrad:
F

F.d. 1074

Guest

KuMaNi;

Hej på Er
Det tackar vi för ni har väl oxå bytt eller har jag fel ? om fallet är så så får vi Gratulera till er oxå. hoppas atta vi kan ses på någon träff.
Mvh Birgitta & Rune

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Jo, det stämmer. Bytte vår Frankia I 700GD -04 mot en Carthago Chich I 51 -06 i söndags. Detta skedde på Forsbergs i Hyssna. Får den nya torsdagen den 7 februari. Den gamla är urplockat och allt som ska in i den nya står snyggt uppradat i garaget. Vi känner oss nöjda med bytet (och det är säkert Forsbergs också). Skämt å sido, Forsbergs är toppen tycker vi som nu köpte vår tredje husbil av dem. De har dock inte Carthago i stitt sortiment så det blir väl Bengt i Örkelljung som vi får besöka i framtiden.
Anne-Louise o Jonny

F

F.d. 6535

Guest

Vi har en Carthago som vi är ute hela året med. Som kallast nästan -30, men inga som helst bekymmer !!
Vatten samt avloppstanken ligger i det uppvärmda dubbelgolvet.
Skall ni vara ute året runt skall ni välja en bil med vattenburenvärme för bästa komfort.

Den är byggd på Fiat chassi och har fungerat klanderfritt.

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2025

Har en T51 Carthago totalvikt 4000 kg som har rullat 3700 km nu.
Ja vi kör året runt det kallaste vi har varit ute i är -17 grader.
Har inget negativt att komma med. Stort garage så att cyklarna får plats i det. Bra lastutrymme för övrigt.
Det ända nackdel är att man uppnår totalvikt.
Våran är också byggd på Fiat chassi.
Vi kör till Bengt i Örkelljunga och servar.

Senast ändrad:
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Vi är nöjda Carthagoägare. Har ni speciella funderingar så finns ju Carthagoklubben, dit vände vi oss och fick mycket bra information. Där finns mycket kunnigt folk som nog svarar på ev frågor rörande Carthago. Efter köpet så är ni givetvis välkomna till Carthagoklubben som medlemmar också.

Anne-Louise & Johnny

F

F.d. 25023

Guest

Vi har inte I51, men I44, med Mercedes och automat + låg Alko-chassi.
Gått nu 4500 mil på ett år och 2 månader...

En jättetrevlig, stadig och varm bil, totalt skrammelfri och änglalik att köra med bakhjulsdrivning. Och en jättebra säljare/servicegivare- Beng I Örkelljunga!

Hälsning
jyrki

Toppen