• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

caravan club eller motormännen?

T

Taflin

Guest
Vi har precis köpt husvagn och ska i sommar köra ner mot Paris. Bör man gå med i typ Caravan club eller motormännen? Å i så fall varför bör man gå med?
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: caravan club eller motormännen?

Vi har precis köpt husvagn och ska i sommar köra ner mot Paris. Bör man gå med i typ Caravan club eller motormännen? Å i så fall varför bör man gå med?
Jag är med i Caravan Club, och det beror på rabatter på vissa ställen. Jag köpte b.l.a ett tält till markisen, det gjorde nästan 1500:-. Sedan har man billigare egna campingar, jag tror inte någon är över 250:-/dygn. Den lilla klisterlappen i hörnet som kostar 150:- och man måste ha för att komma in på de flesta campingplatser ingår. De CC campingar vi varit på, är väl underhållna och trevlig personal.
Ha en trevlig resa.
Uno
 
F

F.d. 55528

Guest
Sv: caravan club eller motormännen?

Hej...

Du har ställt frågan på ett forum där det finns gott om tyckare som varken gillar husvagnar eller Caravan Club... :)
Själv kör jag husbil och är medlem i båda. Motormännen därför att det är en bra organisation för alla bilister och Caravan Club därför att det är en bra klubb för campare...

Lycka till med campandet

/ TommyQ
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: caravan club eller motormännen?

Visst är det så att CC är en förening för just husvagnarnas speciella behov, många egna campingplatser, rabatter m.m.
Tyvärr så passar inte deras upplägg för många husbilsförare. För övrigt är nog huvuddelen av platserna på deras campingar upptagna av s.k. säsongsplatser.

Kan vara bra att kolla upp campingplatser neröver innan avresa hemifrån på många ställplatser i framförallt Tyskland är husvagnar ej tillåtna. Det går att stå på rastplatser men kan ej rekommenderas ju längre ner i Europa man kommer.
Nu under högsäsong finns det stora chanser att hitta platser med fler husvagnsekipage, som kan kännas tryggare vid övernattning.
 
Senast redigerad av en moderator:

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: caravan club eller motormännen?

Det finns ju inga regler eller måsten...
Eftersom alla har olika behov och önskemål är det en "omöjlig" fråga att besvara. Man får läsa på vad som erbjuds i respektive förening och sedan bedöma om man har behov av ett medlemskap. Själv är jag med i båda.
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: caravan club eller motormännen?

För den som vill campa är Caravan Club utmärkt. Jag campar dock nästan aldrig, utan reser mera med husbilen och övernattar på lämpliga ställen.
 
Toppen