• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Canal digital katastrof.

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025
Jag har ett depositionskort på C D och en Box. Nu har alla kanaler slutat fungera och jag måste skaffa en ny box.
C D skickar ut ett erbjudande som kostar 1699:- för att fortsätta som förut. Dagen efter ringer en representant för C D och erbjuder en box för 59:-/mån i 12 mån och sedan 198:-/ mån. Detta var 21/6-16 sedan tyst. När jag ringde tillbaka idag så finns ingen sådan box och inget sådant avtal.
Man kan bli förb,ad över hur C D har sådana anställda som inte vet eller står för sitt avtal.
Nu plockar jag av parabolen och sätter dit en vanlig antenn och ytterligare en solfångare.
Anders i affekt.:(

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Canal digital katastrof.

Kan du inte få in någon kanal, SVT1, SVT2?
Jag har också ett CD Depositionskort och jag provade nu och det fungerar så som det gjort tidigare även om TV4 numera inte ingår i Depositionskortets omfång.

Senast ändrad:

Framking

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
9993
Medlemskap
2025

Jag har också Canal digital med depositionskort. Fungerar som det ska.

Har aldrig fått något samtal eller info på annat sätt om att det inte kommer att fungera i framtiden.

//Ann-Sofie

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

SVT1 o SVT2 fungera som det ska. Det är väl kunskapskanalen som blivit en HD kanal som många mottagare inte kan plocka in då de saknar DVB-S2 för just HD mottagning.

Till CD försvar kan jag informera om att de har krav på sig från myndighet att leverera fler kanaler i HD.

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Precis som sagts TV 1 och 2 går även på min. Tycker det är för dåligt då deras representant lovade 18 kanaler på den nya boxen. I och för sig lätt att lova om man inte håller det.
Anders

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Precis som sagts TV 1 och 2 går även på min. Tycker det är för dåligt då deras representant lovade 18 kanaler på den nya boxen. I och för sig lätt att lova om man inte håller det.
Anders

Lite svårt att hänga med. Du blev pålurad ett abonnemang och de kan inte leverera box?
Depositionskortet fungerar med SVT?

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

E person. Jag har haft C D i 7 år men dom plockar bort kanaler eller SVT ändrar men jag vill ha fler än 1 an och 2 an. Jag blev uppringd av C D och erbjuden 18 kanaler för 59:-/ mån och efter 12 mån 198:-/ mån. Dom har erbjudit mig,men kan idag inte leverera. Tycker du att det är konstigt att man är arg?
Anders fortsatt förb ad.:(

Senast ändrad:
F

F.d. 32985

Guest

Begär att de ska lyssna på inspelningen av ert samtal då alla spelas in.
Själv gjorde jag detta för ett år sedan då jag blev lovad 6 mån gratis men det kom aldrig någon månad då det verkligen var gratis. Det var inga problem utan C D löste det efter någon halvtimme.
Hoppas det löser sig för dig!

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Jag råkade också ut för en säljare, som lovade mer än vad som vi avtalade. Efter mina protester kollade CD inspelningsbandet och jag fick tillbaka pengarna. Detta hedrar dom!
Nu finns inte 4:an och ett par svenska finns bara i HD-format (funkar om man har HD-mottagare förstås)

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Dom erkänner inte ens att det finns en anställd med det namnet jag givet hade.
Anders

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

E person. Jag har haft C D i 7 år men dom plockar bort kanaler eller SVT ändrar men jag vill ha fler än 1 an och 2 an. Jag blev uppringd av C D och erbjuden 18 kanaler för 59:-/ mån och efter 12 mån 198:-/ mån. Dom har erbjudit mig,men kan idag inte leverera. Tycker du att det är konstigt att man är arg?
Anders fortsatt förb ad.:(

Nej tycker inte alls det är konstigt, var arg du. ;-)
Men jag fattade inte vad du menade med "Jag har ett depositionskort på C D och en Box. Nu har alla kanaler slutat fungera och jag måste skaffa en ny box."

Men nu klarnade det.

Även jag fick det där samtalet men sade att jag tar kontakt med CD själv när/om det är dags att hoppa på något. Tror att de hyr in någon säljtjänst vid sådana där drivar.
Inget att lita på!

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Du har inte glömt att det kan ta en halv timma att kicka igång om boxen varit avstängd en längre tid.

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Dom erkänner inte ens att det finns en anställd med det namnet jag givet hade.
Anders

Det är kluddigare än så. Kan du blivit uppringd av Canal Digital säljare, Gran Canaria - REKO Marketing Viasat använder ett annat företag. Hur som helst, CD borde hjälpa dig när möget inte fungerar. Viktigt med dessa operatörer är att vid varje avtalsperiod säga upp det och teckna nytt, det är ända gången dom lyssnar och man får en ny Box till rätt pengar.

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Dom tackar för de 7 år jag har haft C D men kan inte göra mer.
Anders

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Vi använder CD:s fritidshusabbonemang. Betalar200kr för de månaderna som vi använder husbilen. Då ingår deras minsta paket

arneo

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
3212
Medlemskap
2027

Hej. Jag bytte CA modul till min box, men fortfarande har jag inte 24;an och Kunskapskanalen. Dom sänds nu i HD version.
Bytet av CA modul hjälpte inte pga. för gammal oysterbox.

Toppen