Sv: Campingplats
Hej o välkommen
Ja även vi brukar ta in på camping om vi inte hittat en bra ställplats och som någon sade här att då utav det skälet att vi sällan vill stå ensam på en okänd plats och då söker vi i första hand efter en camping som inte kräver detta irriterande märke som medför en extrakostnad. Men förr eller senare så åker man på det under året, för tänker man åka till Norge eller Danmark så inbillar jag mig att man skall ha ett giltigt campingkort för där hittar man inte fria ställplatser så lätt som i Sverige, men om jag kommer ihåg rätt så tror jag inte att någon har tittat på kortet i Norge och där är det hyfsat billigt att stå på en 2-stjärnig camping visserligen oftast endast toaletter, dusch, vatten och latrin tömning samt lite kioskvaror i receptionen med det allra nödvändigaste. Man kommer dock undan med en kostnad på 80-120:- ”norska” och det tycker vi är Ok.
När vi åker i Sverige och det skulle spelas dragspel på en camping och jag inte har ett närliggande ställplatsalternativ så är det ingen tvekan. Tänk en ljummen myggfri sommarkväll tonande ”Drömmen om Elin”, ”Vid en fiskehamn” eller ”Den röda stugan”. Från ett dragspel, gitarr, sång och bas komp. Kan förvisso upplevas som oväsen om man inte tycker om den typen av ljud.