• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Campingkatalogen

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Campingkatalogen

Boka Boka varför Boka innan jag blev med Husbil campade jag med Husvagn i 38 år jag har under dom åren besökt en del campingar, både isverige och utomlands i sverige har jag under dessa år alldrig bokat plats jag har bara åkt inn och alltid fått plats, det har alltid fungerat på minner lite om ställplafser bar åka dit när jag har hittat en bra plats,

därför reagerar jag för bokande har alldrig varit med om.

Calleinvierno

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024

Hej,

Det är ett beslut vi har tagit eftersom det innan stått från-priser och det har varit mycket klagomål och synpunkter om att priserna inte stämt när man väl kommit till platsen.

Prisdifferentieringen ökar idag och priserna beror både på veckodag, typ/storlek av plats, läge etc. Därför är det väldigt svårt att ange priser i en tryckt produkt idag då de ändras så mycket. På grund av detta menar vi att det är bättre att det inte står några priser och att man kontaktar platsen vid bokning istället alternativt bokar via camping.se och då får upp rätt priser direkt.

Vi kommer naturligtvis att ta alla synpunkter i beaktande och se över hur vi ska göra till kommande kataloger.slut

mvh SCR/Birgitta/ Calleinvierno

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Jag tycker det är utmärkt.
Hellre aktuella och gällande priser ett knapptryck eller ett telefonsamtal bort än felaktiga priser i katalog. Man ska ju ändå ringa och boka plats, då kan man fråga om priset. Det kostar ju ungefär lika mycket överallt, och är man sån att man bryr sig om nån hundring hit eller dit så är man nog ändå inte intresserad av campingplatser. :msn_wink:

F

F.d. 2621

Guest

Det är nog bara välgörande att de, som låter en liten kortavgift avgöra att man inte ska frekventera SCR-anslutna campingar. Det är svårt nog som det redan är att få en bra plats på dessa under sommartid! Vi har våra favoriter i denna krets och skulle då aldrig låta en så blygsam kostnad låta bestämma något väsentyligt. Och naturligtvis ringer man först till den aktuella campingen för att kolla om platser, så vad är problemet egentligen med att man inte låter trycka priserna som man gjort tidigare?

PS Glöm inte den behändiga "Gnälltråden"! Där kan man bli av med en del agg till både det ena och det andra!

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2621

Guest

De som verkligen vill stå på en SCR-camping har inga problem att få tag i gällande priser!

De andra hittar säkert andra användbara alternativ, t o m sådana som är gratis!

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

De som verkligen vill stå på en SCR-camping har inga problem att få tag i gällande priser!

De andra hittar säkert andra användbara alternativ, t o m sådana som är gratis!

Mitt i prick!!

En anledning till avsaknaden av priser kan också vara att detta inte ligger så högt i prioritering bland SCR-camparna. Efter att ha tillbringat några år på SCR-campingar har jag hittills inte hört en enda som diskuterat campingavgiften!! Inte en enda! Däremot så hör man ofta.."Här trivs vi verkligen"..."Vilken fantastisk fin camping"..."Oh.så skönt man har det här". Kanske ett besök på någon SCR-camping kunde vara välgörande för en del av HBK:s medlemmar.

Largu

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
120
Medlemskap
2024

Priserna kanske börjar braka iväg? Inget bra försäljningsargument! Då gäller det att hemlighålla det så länge som möjligt! :msn_laugh:

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Hittar jag ett bra läge så spelar det ingen roll om det kostar 2 eller 300.
Vi tog med barnbarnen till Astrid Lindgens värld i Vimmerby som hade en kanon camping.
Men på hemvägen blev det ett stopp på en vanlig camping. Och det är den de vill åka tillbaka till.
Sjtomt.jpg

Toppen