• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Campingkatalogen

F

F.d. 53162

Guest
Fick idag nya campingkatalogen. Har suttit och bläddrat lite i den
och upptäckt att alla priser är borta i år. Man måste gå in på
nätet för att se vad campingen kostar. Är detta nån ny drive från
SCR? Visserligen är inte vi inne på camping särskilt ofta, men det är
ändå bra att veta vad det kostar.

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: Campingkatalogen

Hej! ska man behöva ringa till campingen och förhöra sig om priset ,nej nu får det bli fricamping och Caravan Clubs campingar hädanefter! I och med att vi är medlemmar i Caravan Club så får man katalog(med priser!)

Mvh Birgittha:msn_laugh:

F

F.d. 50101

Guest

Gör som vi meila till www.scr.se och klaga. Ju fler som hör av sig ju bättre är det.
Gull-Britt :msn_angry:

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026

Om man vill stå på camping finns faktiskt dom som är fristående, alltså inte medlemmar i SCR.
Kommer inte ihåg procentsatsen men dom är nästan lika många.
Och där behöver man inte betala för ett dyrt plastkort.

Behöver vi stå på camping för tex el, nogrann tvagning osv letar vi i första hand efter fristående campingar.
Tror deras campingkatalog kommer ut i mars. Eller sök på Husvagn & Campings hemsida.
Dessa campingar som valt att stå utanför SCR är oftast mycket bra och väl värda att besöka. Om man nu vill stå på camping!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har också fått denna katalog! Varför? Är jag betalande medlem i ett samfund utan att veta om det? Vad är det för kort det talas om i tråden?

Förbryllad Jappe

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026

Det nya fantastiska kortet istället för gamla campincard scandinavia!
Fyllt med erbjudanden...
Har du fått katalogen har du väl troligen stått på en SCR-camping föregående år? Och dessutom betalat en extra avgift på några hundra!

/Gunnar

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag hittar två kort i plånboka: Camping Card Scandinavia och Camping Card International. Vad har SCR med Caravan Club att göra? Jag har min försäkring i
CC och därför förmodligen dessa två kort. Jag campar sällan men jag har varit på en camping i närheten av Åmål en gång och det glömmer jag aldrig!

Jappe

F

F.d. 53236

Guest

Håller med om att det är sjukt att behöva betala, för att få använda ett påtvingat kort, för att betala på en camping, när jag erbjuder mig att betala kontant eller med mitt Visakort... :confused: :wall:
Angående Caravan Club så ingår ju i deras årsavgift betalningen för SCR:s campingkort. Man får ett märka som klistras på SCRkortat.

G

Göran & Carola

Guest

Jag hittar två kort i plånboka: Camping Card Scandinavia och Camping Card International. Vad har SCR med Caravan Club att göra? Jag har min försäkring i
CC och därför förmodligen dessa två kort. Jag campar sällan men jag har varit på en camping i närheten av Åmål en gång och det glömmer jag aldrig!

Jappe

SCR har ersatt sitt Camping Card Scandinavia med ett nytt kort som heter Camping Key Europe. Mer om kortet finns på:

CampingKey Europe

F

F.d. 27056

Guest

Jag tycker inte att det gör något att priserna ine finns....dom stämmer aldrig ändå när man kommer fram till en Camping.

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

Håller med om att det är sjukt att behöva betala, för att få använda ett påtvingat kort, för att betala på en camping, när jag erbjuder mig att betala kontant eller med mitt Visakort... :confused: :wall:
Angående Caravan Club så ingår ju i deras årsavgift betalningen för SCR:s campingkort. Man får ett märka som klistras på SCRkortat.

Det är väl ingen som tvingar på dig ett kort??? Kortet får du om du har varit på en camping. Och kortet kostar ingenting bara det gilitiga märket. Hur mycket betalar du på CC för årsavgiften?

F

F.d. 24336

Guest

Hej

Jag såg detta med. Varför har dom tagit bort priserna? Det tycker jag är konstigt man vill ju gärna räkna lite vad det kommer att kosta att ligga på camping vissa dygn.
Ett stort misstag dom har gjort tycker jag!:quest:

G

Göran & Carola

Guest

På sidan http://www.camping.se/templates/article____1744.aspx
visas GPS-koordinater 2011
till filen Coordinates2011_SCR_Camping.xls :quest:
Har mailat till info@scr.se och frågat NÄR kommer 2012-filen???

Ännu inget svar
//Eric

Jag ställde samma fråga på Camping.se facebook-sida och fick följande svar:

"Hej, de flesta uppdateringar inför året är på plats i början av nästa vecka. GPS-listan bör dock vara rätt överensstämmande med 2011, men på tisdag finns den nya på plats med säkerhet."

G

Göran & Carola

Guest

Jag tycker inte att det gör något att priserna ine finns....dom stämmer aldrig ändå när man kommer fram till en Camping.

Många har frågat efter priser på facebook-sidan och här är svaret från Camping.se:

"Hej! Numera har de flesta campingplatser många prisperioder och många olika boenden vilket gör att det inte går att ge en korrekt prisbild med ett frånpris som vi hade tidigare. Och kompletta prislistor får helt enkelt i plats i katalogen, som dessutom görs nästan ett år i förväg.

I år har vi därför valt att inte visa priser i katalogen. Istället finns kompletta prislistor i vårt bokningssystem på camping.se (man behöver inte boka för att se priserna).

Vi förstår det kan upplevas konstigt och mindre bra, men hoppas kunna förmedla en mer exakt prisinformation på detta sätt."

erkhu

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
2087
Medlemskap
2025

De verkar vara lite nonchalanta på info@scr.se då man inte svarar på mail (2012-02-08) men tydligen på facebook-sidan.
Att dessutom svara att GPS-listan bör dock vara rätt överensstämmande med 2011 är ju ganska tokigt då 25st utgått och 19st nya tillkommit.

//Eric

Toppen