• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byte av kylskåpsaggregat

BabsanoKent

HBK Medlem
Inlägg
129
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1169
Medlemskap
2024
Vill bara informera….

För bara ett halvår sen var det fullt möjligt att byta ut kylskåpsaggregatet (alla RM-kylskåp och äldre kylskåp) när kylskåpet slutar att fungera och felet finns där. Kent, som är pensionerad kylmontör, har gjort många sådana byten under årens lopp.

Vi blev väldigt förvånade när kylfirmorna vi anlitade sa att man inte längre byter eller säljer sådana, nu är det bara nya kylskåp som gäller. Deras argument var att det inte lönar sig för kunden att byta.

Skitsnack tycker vi, det är skillnad på att köpa ett nytt aggregat för 4 500 kr och ett nytt kylskåp för 18 000 och mer.

Den här gången är det inte vi som fått fel på kylskåpet utan våra vänner i Torsby och bilen det gäller är från 2005. För er som har lite nyare bilar kan det vara bra att ha en tilläggsförsäkring som inkluderar sådana fel men vi med äldre bilar kan ju inte teckna en sådan.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Byte av kylskåpsaggregat

Den dagen mitt skåp lägger av blir det en ombyggnad till kompressordrift.
Kostar en slant att bygga om skåpet men att byta innebär även en ombyggnad av själva inredningen då tillverkarna av skåp till fritidsändamål inte håller sig till standardmått som används för hushållsändamål.
 
Toppen