Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Kan jag med ungefär lika volym i bodelen klara mej till noll grader så lär du klara väldigt mycket mer med en webasto.
förmodligen -25 utan problem om isoleringen är ok.
Jo viktigt med ventilationen.
På min första husbil, en Hobby 550FS (liten halvintegrerad) satte jag in en 2 kw webasto och den klarade i alla fall mitt behov med ner mot -20 utan problem. Spridningsmönster och ventilation är viktigt att tänka på också! Lycka till.
HejHar tänkt på det i ett tidigare inlägg. Vågar inte i och med elektroniken i webaston är ganska avancerad. Mihahajanen ? Nämnde också detta i ett tidigt skede. Får nog vara elektronikingeniör innan ett sånt projekt. Men då måste jag ju krångla med reläer och 12 volt. Alden är bara att sätta på. Den med fjärrkontrollen även från min Ipad![]()
Tack,har fått beslutsångest angående dettaJag tittar på dina bilder av tankarmaturen och förstår inte vad problemet är? Du har monterat dit ett rör med sil, sugledning, ett rör för returen samt ett nytt rör för att suga bränsle till värmaren. Eller? vad mer finns som kan monteras annorlunda. Koppen som ska över måste väl vara ett skvalpskydd?
//Göte J
Det tänkte jag göra först men blev avrådd för det. Behöovde du inte nån typ av mutter på insida då?Jag borrade hål i tanken och monterade ett sugrör. Passade även på att byta bränslepump och tankband när jag ändå hade tanken nere.