F
F.d. 18368
Guest
Har endast kört hyrd husbilen vecka men går nu i tankar att skaffa en egen. Har sett en annons på en Burstner 604 från 1997 halvintegrerad. Är det någon som har erfarenhet av denne bil?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har endast kört hyrd husbilen vecka men går nu i tankar att skaffa en egen. Har sett en annons på en Burstner 604 från 1997 halvintegrerad. Är det någon som har erfarenhet av denne bil?
Vår första bil var en Burstner T604 - 1998 mycket bra och välbyggd bil, men den föll så småningom för att den inte var sexväxlad - 4an bullrade för mycket 5an var för svag.
Just nu är det knaus men nästa blir nog en liten Viseo, 595 eller 620, nån som provat en sådan?
Hej.Vi har en Burstner T604 årsmodell 2001 och är mycket nöjda med den,hör av dig om du vill veta mera.Har endast kört hyrd husbilen vecka men går nu i tankar att skaffa en egen. Har sett en annons på en Burstner 604 från 1997 halvintegrerad. Är det någon som har erfarenhet av denne bil?
Hej.Vi har en Burstner T604 årsmodell 2001 och är mycket nöjda med den,hör av dig om du vill veta mera.
Hälsningar
Hasse Ohlin
Vår första bil var en Burstner T604 - 1998 mycket bra och välbyggd bil, men den föll så småningom för att den inte var sexväxlad - 4an bullrade för mycket 5an var för svag.
Just nu är det knaus men nästa blir nog en liten Viseo, 595 eller 620, nån som provat en sådan?
Det krävdes ett år av smidighet då jag skulle använda bilen i jobbet med en trailer bakom, min 604a (1998) gick inte att bestycka med drag och få en vettig dragvikt på kulan, ekipaget hade dessutom blivit för långt.
Så...Det blev en Lillknas från Husbilslandet som får drag 1600 kg på kulan. Förutom att man får klättra upp i "bingen" spelar det väl ingen större roll för själva komforten tycker jag, en fördel med alkoven var att hytten hade bättra tempkomfort när vi var ner tre veckor i Baltländerna i somras, allt tack vare att alkoven skuggade oss hela tiden. Dessutom har jag haft bättre (högre) medelhastighet med Knasen jämfört med 604an, jag har även använt den mera när jag åker på jakt, mycket tack vare att den har högre markfrigång. Nu säljer jag den i höst och spetsar in mig på en Viseo 595 eller 620, finns väl knappt någon beggad i Sverige så det blir väl en resa till Bratswurstlandet.