• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

BSR

Beda & Botvid

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Östersund
HBK-Nr
22260
Medlemskap
2024
Hur gör ni som har BSR trimmning..? Förnyar ni ” trimgarantin” varje år..??
Isåfall vilka fördelar gentemot att ev använda den programvaran som finns på ppc enheten som jag har köpt..
Johnny
 

Hansa

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Malmö
HBK-Nr
35542
Medlemskap
2023
Vad menar du med trimgaranti? Jag fick gjort BSR i höstas och någon trimgaranti har jag aldrig hört talas om, man har ju sin inprogrammerade programvara alltid så länge man inte gör något ingrepp i databoxen, och skulle så ske har du ju programvaran på don ppc bara att ladda in och följa anvisningarna.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Jag har inte förnyat min.
Vad menar du med trimgaranti? Jag fick gjort BSR i höstas och någon trimgaranti har jag aldrig hört talas om, man har ju sin inprogrammerade programvara alltid så länge man inte gör något ingrepp i databoxen, och skulle så ske har du ju programvaran på don ppc bara att ladda in och följa anvisningarna.
  • Garantin gäller i 12 månader från det datum bilen chiptrimmats. Garantin kan därefter förlängas i ytterligare två 12-månaders perioder. Maximal garantitid är således 3 år.
 

Hansa

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Malmö
HBK-Nr
35542
Medlemskap
2023
Ok då förstår jag vad du menar, visst man har garanti i 12 månader från installationen, men jag tror inte att jag skall förnya garantin i iallafall.
 

Beda & Botvid

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Östersund
HBK-Nr
22260
Medlemskap
2024
Ser nu när jag läst på att .. villkor bla annat, oljebyte var 12 mån… hmm , slarvat m det, så då skippar jag också att förnya. Men för övrigt mkt nöjd med resultatet av ” trimmningen.. Gott nytt år på er …!
 
F

F.d. 64253

Guest
Ser nu när jag läst på att .. villkor bla annat, oljebyte var 12 mån… hmm , slarvat m det, så då skippar jag också att förnya. Men för övrigt mkt nöjd med resultatet av ” trimmningen.. Gott nytt år på er …!
Menar du att du har slarvat med oljebyte? Kanske missuppfattar dej, men oljebyte ska man inte fuska med, den lilla kostnaden är värt otroligt mycket.
 
Toppen