• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Browser till Windows XP

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025
Hej,
Jag vill ha tag i en browser till Windows XP. Har försökt med "aktuella" settings till Chrome och Fire Fox utan resultat.
//Conny

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Har du provat Supermium? Tror den är baserad på Chrome.

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2026
Jag har behållit min gamla personaldator med XP för att kunna läsa MAX-filer som mina scannade bilder dumt nog sparades i på CD-skivor och även då senare konvertera filerna till JPG-format. Vad är det för grejer som ni måste ha browser till?

ae.in.gbg

HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
15015
Medlemskap
2025
Sök på virtual box och windows xp, för att hitta en virtuell XP installation som du kan köra på en nyare pc.
Att säkra att ens backuper går att komma åt i framtiden, kräver mer o mer virtuella maskiner, jättesmidigt o återställa till olika tillstånd också, om man är orolig för virus mm.
Mvh
Anders

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025
Sista Firefox-versionen för XP var 52.9.0 från 2018, den tycks fortfarande finnas tillgänglig för nedladdning. Googla!

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025
Har du provat Supermium? Tror den är baserad på Chrome.

Nu har jag försökt att få Supermium att fungera utan framgång. Sedan Chrome,, Firefox 52.9.0 och 135.0.1 utan framgång. Har pingat så att jag vet att jag har kontakt med nätet.

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025
Då är nog problemet inte att du saknar browser, utan något annat med din dator.
Jag har en gammal XP laptop liggandes. Den funkar med Firefox.

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025
Jag har med all säkerhet ingen lösning på problemet, därtill är jag alltför okunnig, men när jag hade problem med min gamla laptop som jag ville kunna streama TV med så installerade jag Crome OS Flex på datorn och det fungerade. Dock uppstod obekvämligheter med tangentbord och mus så jag köpte en surfplatta stället.

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025
KawaMal
När jag senast laddade ner 135.0.1 till en annan dator och skulle föra över till pinne så kom detta meddelande upp.
Det har jag inte råkat ut för tidigare

Bilagor

• Firefox.jpg
    Firefox.jpg
    30,7 KB · Visningar: 14

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025
Jag har med all säkerhet ingen lösning på problemet, därtill är jag alltför okunnig, men när jag hade problem med min gamla laptop som jag ville kunna streama TV med så installerade jag Crome OS Flex på datorn och det fungerade. Dock uppstod obekvämligheter med tangentbord och mus så jag köpte en surfplatta stället.
Och?

Toppen