• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Brobizz

jite55

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Borås
HBK-Nr
8446
Medlemskap
2024
Tecknade den 22/6 ett avtal med Brobizz. Efter första försöket fick jag upp ett meddelande att det uppstått ett tekniskt fel och att jag skulle försöka senare. Väntade en halvtimma och kollade att det inte fanns något avtal innan jag gjorde ett nytt försök och då fungerade det. Kollade mitt konto som jag betalat från och då var det reserverat samma belopp två gånger och dagen efter var båda betalningarna genomförda. Jag ringer deras kundtjänst och får svaret att jag skulle vänta ett par dagar till och om inte pengarna blivit återbetalda ville dom att jag skulle skicka in ett kontoutdrag med betalningarna. Gör detta och skriver anledningen till varför jag skickar. Fyra mail senare har jag fortfarande inte fått någon återbetalning av de 460:- som blivit dubbeldragna. Så min uppmaning till er som tecknat brobizzavtal nyligen kolla era konton så att ni inte blivit dubbeldebiterade för inga pengar kommer automatiskt tillbaka. mvh Conny
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.533
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Kontakta annars din bank eller kortutgivare så fixar dom detta.
Har hänt mig några gånger vid olika inköp att det dragits 2 ggr. Inga problem
 

Roadliner

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2024
Tecknade den 22/6 ett avtal med Brobizz. Efter första försöket fick jag upp ett meddelande att det uppstått ett tekniskt fel och att jag skulle försöka senare. Väntade en halvtimma och kollade att det inte fanns något avtal innan jag gjorde ett nytt försök och då fungerade det. Kollade mitt konto som jag betalat från och då var det reserverat samma belopp två gånger och dagen efter var båda betalningarna genomförda. Jag ringer deras kundtjänst och får svaret att jag skulle vänta ett par dagar till och om inte pengarna blivit återbetalda ville dom att jag skulle skicka in ett kontoutdrag med betalningarna. Gör detta och skriver anledningen till varför jag skickar. Fyra mail senare har jag fortfarande inte fått någon återbetalning av de 460:- som blivit dubbeldragna. Så min uppmaning till er som tecknat brobizzavtal nyligen kolla era konton så att ni inte blivit dubbeldebiterade för inga pengar kommer automatiskt tillbaka. mvh Conny
Hej
Tänker du använda Brobizz i Europa?
Hur mycket väger er husbil?
Jag håller på å läser om detta, vi tänkte köra ner till Italien via Tyskland och Österrike.
Har man Brobizz som app i telefon eller måste man ha en Bizz dosa fram i rutan.?
Tacksam för tips.
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
841
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
BroBizz är ett Danskt företag så då undrar man vad är det för avtal som gjorts? Enda anledningen att anlita BroBizz idag är om man vill ha EasyGo+! Är det broarna och Norge som man är ute efter så tar man ett Bropassavtal på regnr och Autobetalning på det svenska Öresundsbolaget! Det är välkänt att BroBizz krånglar till det om man anlitar dom som betalningsgivare för det svenska bropasset. Folk använder ordet BroBizz så det blir en hel del missförstånd! Man kan ha en Bizz från företaget BroBizz eller från öresundsbolaget och där kan man även registrera regnr med autobetalning så att det blir anmälan till Stora Bält automatiskt!
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
841
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Hej
Tänker du använda Brobizz i Europa?
Hur mycket väger er husbil?
Jag håller på å läser om detta, vi tänkte köra ner till Italien via Tyskland och Österrike.
Har man Brobizz som app i telefon eller måste man ha en Bizz dosa fram i rutan.?
Tacksam för tips.
Över 3,5 ton i Österike kan man ha en EasyGo+ från BroBizz men gäller det nu i sommar så är man för sent ute, då får man istället fixa en GoBox i Österike!
 

jite55

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Borås
HBK-Nr
8446
Medlemskap
2024
Hej
Tänker du använda Brobizz i Europa?
Hur mycket väger er husbil?
Jag håller på å läser om detta, vi tänkte köra ner till Italien via Tyskland och Österrike.
Har man Brobizz som app i telefon eller måste man ha en Bizz dosa fram i rutan.?
Tacksam för tips.
Tänker bara använda det till Öresundsbron och Stora bältbron ett par resor t.o.r. under resten av året. Vår husbil har totalvikt 4250 kg. Jag har lagt in registreringsnumret så att det dras automatiskt vid passage. Ser att du fått svar på övriga frågor längre upp. När vi åkt söderut till Kroatien och Italien har vi valt att åka färja från Trelleborg till Sassnitz eller Rostock. Kortare väg och vid de tillfällen vi åkt även billigare.
 

Roadliner

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2024
Över 3,5 ton i Österike kan man ha en EasyGo+ från BroBizz men gäller det nu i sommar så är man för sent ute, då får man istället fixa en GoBox i Österike!
Ok...köper man Go box vid gränsen då?
Man märker ju att övriga Europa ligger efter när det gäller den digitala världen.
Vi är nybörjare när det gäller att körs söder ut.
 

jocke65

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
17801
Medlemskap
2028
Hej
Tänker du använda Brobizz i Europa?
Hur mycket väger er husbil?
Jag håller på å läser om detta, vi tänkte köra ner till Italien via Tyskland och Österrike.
Har man Brobizz som app i telefon eller måste man ha en Bizz dosa fram i rutan.?
Tacksam för tips.
E de någon som vet va man ska ha i Frankrike för bizz i väg tullar mvh
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
921
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
hej
Kolla att du är ansluten till Store Belt är inte säker på att det går med automatik.
Jag fick ansluta till Stora Belt INFO: För att få rabatt på din resa över Stora Bältbron, ska du upprätta dig som kund hos A/S Storebælt, vilket är gratis. Mer information hittar du hos Storebæltsbroen .
Ansluter du till Storabält club får du 5 % rabatt
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
676
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Vi körde över Öresund och Stora Bält till Tyskland och BroBizz (i rutan modul) fungerade hur bra som helst. Debiteringen skedde till mitt kreditkort.
 

bossemaria

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
27148
Medlemskap
2024
Nej, BroBizz fungerar inte i Frankrike. Dessutom råkade vi ut för ett problem med vår BroBizz (den danska) när vi passerade Rödbyhavn på väg till Tyskland. BroBizzdosan som jag monterat på framrutan enligt instruktionerna, fungerade inte vid färjehamnen. Vi fick betala avgiften i kassan, dyrare än det skulle ha varit om BroBizzdosn fungerat. När vi sedan körde tillbaka från Frankrike och passerade färjehamnen i Puttgarden hände samma sak. Dosan fungerad inte förrän jag brutit loss den och lämnat över dosan till expeditören. Först då kunde vi betala med BroBizzdosan!
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.078
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Nej, BroBizz fungerar inte i Frankrike. Dessutom råkade vi ut för ett problem med vår BroBizz (den danska) när vi passerade Rödbyhavn på väg till Tyskland. BroBizzdosan som jag monterat på framrutan enligt instruktionerna, fungerade inte vid färjehamnen. Vi fick betala avgiften i kassan, dyrare än det skulle ha varit om BroBizzdosn fungerat. När vi sedan körde tillbaka från Frankrike och passerade färjehamnen i Puttgarden hände samma sak. Dosan fungerad inte förrän jag brutit loss den och lämnat över dosan till expeditören. Först då kunde vi betala med BroBizzdosan!
Det har jag också gjort vid Puttgardenfärjan, ta loss min EasyGo dosa, för att läsa av nummret vid incheckningen, fungerar utmärkt.
 
Toppen