• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bro Bizz Öresund og Storebælt

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Bro Bizz Öresund og Storebælt

Kör man över Storabältbron fungerar Brobizz/Bropass väldigt bra för husbilar över 6 meter och totalvikt över 3,5 ton.

OBS! Har man en husbil över 6 meter och totalvikt max 3,5 ton måste man köra i manuell bana och visa registreingsbeviset för att få det lägre priset.

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Hej på Er!
Bropasskortet kostar 270:- och gäller i ett år från köpdatum, husbil 7 m 320:-enkeltur.
Pengarna drogs på mitt resekonto förra veckan.
Anders.B

Senast ändrad:
F

F.d. 839

Guest

SiwEr 899,

Jag tecknade avtal med dom 2006 och fick hemskickat ett plast kortet och en electronisk apparat som ska fastas under spegeln. Har bara anvand kortet ett par ganger men fungerar perfect. Var husbil >6m max 3.5t. Damen i tullporten gav mig den goda rad att ALLTID anvanda den manuelle porten annars kunde det bli att jag blev debiterad en hogre avgift vilket inte vad meningen.

Storabalt foljer dom vikt regeln - Oresundsbron langd regeln, tycker att ett Skandinavisk samarbete kunde forenkla det hela och tag betald per vikt. Jag ser personligen inte vitsen varfor man ska betala nastan det dubbla for en husbil som ar sag 50cm langre, vikten daremot har inverkan pa slitage av vagbanan.

F

F.d. 7621

Guest

Hej alla Bropasserare
Jag gick in på Öresundsbrons priser och om jag räknar rätt så lönar det sej med BroPass även om man bara gör en enda t.o.r.-resa per år.
Kontantpris för husbil 7 m är 1200.-. BroPass 270.-/år + 640.- ger en vinst på 290.-

Hälsning Rolf S

F

F.d. 7103

Guest

Monica och Robert gjort ett jättearbete till hjälp för vår reseplanering:

[thread=23315]Läs om bro- och färjepriser här![/thread]

PeterA

Senast redigerad av en moderator:

Bumse

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
359
Medlemskap
2025

Är det för sent att köpa Öresundsbizz till Husbilsrabatt ? Nån som vet ?

Toppen