Sv: Bro Bizz Öresund og Storebælt
Ärade medlem, herr Zubac!
Mellan Svergie och Kroatien ligger ett väldigt antal intressanta länder, med oändligt antal intressanta städer och ett oänligt antal fler intressanta människor. Historia, kultur, musik, nöjen, mat och dryck, evenemang (sport, mässor,musik) och allt annat som intresserar oss, så vi hinner aldrig planera att resa så långt som till Kroatien hela tiden, när det finns så mycket annat på vägen dit. Alla har vi våra alldeles undebara ställen som vi återvänder till, och tack och lov så åker vi inte alla till Kroatien. För vi har funnit 1000-tals ställen, länder, städer, vägar, människor, som betyder mer för oss än sol och bad. Jag ber dej, Zubac, se lite mer vidsynt på dina medmänniskor, och döm dom inte så snabbt om deras val av resor och FRIHET, rekreation, än att det ända rätta är ditt älskade Kroatien!
Danmark är dejligt, Tyskland är stort, har lärt mej att fransmän är jättegoa, spanjorer så stolta men inbjudande, etc, etc.
Jag kommer nog nån dag att susa genom Kroatien och hoppas att jag också kan farsineras av ditt land.
Alla vägar bär till Rom, men vem fa.. vill dit varenda gång man åker ut med husbilen???
Och nån gång kanske man vill ta in på en camping?? eller en jyst stellplatz!!
Ha det gott!!
Fredrik