Sv: Brev från företag som vill köpa min husbil
När du skriver "du" och "någon". Syftar du på mig då ?
Transportstyrelsen säljer ägaruppgifter till företag.
/Toper
-----------------------------------------------------
Nej naturligtvis menade jag inte alls att du på något sätt skulle vara inblandad i info om medlemmar, och jag skrev ju dessutom att firman verkar vara seriöst etablerad i alla fall, även om det verkar underligt att bara skicka iväg brev till folk på måfå.
När jag skrev "du" i meningen om Blocket så menade jag bilmånglaren, och med någon menade jag bara just någon som har med utskicket att göra.... Sorry Toper, det var
absolut inte alls ämnat åt dig

.
Vi hade tidigare problem med att våra medlemslistor utnyttjades för olika saker som kanske en del inte ville, och det gjordes då om.
Problemet i alla fall förr var att det var problematiskt att hitta en husbil i bilregistret som var reggad som lastbil och fabrikatet benämndes som Fiat, Peugeot, Citroën, Ford, Mercedes m.m. Det kunde lika gärna sitta ett flak på den bilen.
Så då kan man tänka sig att det säkert går lättare nu att söka på husbilsfabrikatet trots att det i så fall står sist på "Fiat"-raden om det finns med, men på raden Fordonsslag så står det bara Lastbil.
Fast om man söker på personers namn och ort och kollar bilar man äger, särskilt om man har lite udda efternamn som både Alve och jag, och även Nisse och Nana, så är det inte längre så så svårt att förstå att personens Fiat lastbil är en husbil i mitt fall och Alves Iveco lastbil också är en husbil och att hans personbil är en T....
Att Alves Iveco är en husbil syns inte ens i bilregistret, så därifrån kan inte uppgifter till hans brev härstamma.
Det går även att hitta andra uppgifter om de är inskrivna.
Och så vidare.... Men jag kan naturligtvis ha helt fel.
Jag bryr mig inte så mycket, och lägger breven där de hör hemma

, men en del blir fundersamma på hur uppgifter kan komma fram och kan utnyttjas.
M.v.h. JANKRO.