• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bra Transportstyrelsen!!!!!

Per och Agnetha

FD HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
9517
Medlemskap
2023
Sv: Bra Transportstyrelsen!!!!!

Samma här fast en tjuga tor Sthlm. Det behövs ju jobb, men jag undrar om det går ihop! Mvh. Agnetha

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Man måste anmäla trängselavgifter separat till efaktura. Det räcker inte att man har efaktura på skatten.

Nevisen

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
13240
Medlemskap
2025

Har en vän i GBG som av misstag betalade in 1 krona för lite på ordinarie fakturan för trängselskatt, han fick en ny faktura på 501 kronor.... :wideeyed:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Nackdelen med E-faktura är att du måste aktivt godkänna den.Autogiro dras utan aktiv handling.Tänk att du är någonstans där du inte har uppkoppling hur ska man då kunna godkänna betalningen?
HaDe Hasse

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Beror på vilken bank du har. På Nordea o Skandiabanken som jag känner till så kan man sätta autobetalning och en beloppsgräns så det blir ju som autogiro ändå men bättre med beloppsgränsen.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Lägg 10kr i ett kuvert tillsammans med fakturan. Skicka till dom.

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Då tror jag du kan räkna med en ny faktura med 500kronor extra, för ingen kommer att orka registrera den 10:an..

Jag hade i alla fall aldrig chansat..

F

F.d. 53078

Guest

Jag har oksá fátt en massa fakturor ifrán minst 3 bilar som jag alldrig har ägt. Fakturorna är ifrán Stockholm och där har jag inte varit sedan 1985. Det skall visst röra sig om ett enormt belopp.
Detta har jag fátt reda pá eftersom jag för nágra ár sedan köpte en Guldvige och satte den pá en Svensk adress för att kunna exportera den.
Att tala med transportstyrelsen är helt lönlöst...

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Jag har nu varit några gånger i Göteborg och kört lite kors och tvärs. Jag har anmält våra bilar för trängselskatten till Transportstyrelsen och då valt både autogiro och e-faktura. Hittills har detta fungerat perfekt. Fakturan laddar jag ner och sparar bland alla andra fakturor och kvitton som jag annars scannar och beloppen dras automatiskt utan min inblandning.

Jag förstår inte varför man inte anmäler sina bilar för detta oavsett om man planerar att resa till Göteborg eller inte. Det kostar ju inget och skulle man oförhappandes och oplanerat råka göra en resa till Göteborg så är eventuell trängselskatt och betalning inget att bekymra sig om. Enkelt och praktiskt tycker jag.

F

F.d. 29925

Guest

För egen del år själva företeelsen med "trängselskatt" såpass motbjudande så allt "för att jävlas" är OK.
Beskattning av fordon och bränsle borde gott och väl räcka att även finansiera tänkta vägprojekt.

T

Teddi

Guest

åker man bara en gång per månad så kan det bli 8 spänn,,3 av dom är admin-pengar,,

sista faktura jag fick var 32 spänn,,då var det 16 passager-4 gånger,ock hälften av dom inom samma timma,,summa 32 spänn,,

vi är många som ser fram mot omröstningen i höst,,om den blir av,,

det finns starka krafter som vill att kranskommuner ska få göra sin röst hörd också,,så är det inte idag,,
ändå står dom för cirka 60 % av alla inbetln,,lite utav maffia:p

vi följer detta,,

F

F.d. 55338

Guest

Fick idag ett inbetalningskort på trängselskatt. Det var på 8 kr? Skall vara bet innan den 2 sept annars en avg. på 500kr?

Att man orkar och har råd med administrationen!!!?? :confused:
Samma här."Skitstaden Göteborg". :twitcy::blabla::applaus::wall: OVE

Toppen